Hoogeveen/Tiendeveen JO17-1 stelt zich voor!

17 oktober 2019 12:30

Elke week stelt een jeugdteam zich hier voor. Wie zijn de trainers, de spelers en wat zijn de doelstellingen. Het zijn allemaal vragen waar je antwoord op krijgt. Deze keer is het de beurt aan JO17-1.

Wij zijn Aron Petstra (27), Tim Blanken (25) en Abraham Prins (25). Wij verzorgen in het seizoen 2019-2020 de training van JO17-1. Wij trainen op maandag en woensdag van 20.00 uur tot 21.30 uur.
Aron is op dit moment werkzaam bij AdHoc in Groningen waar hij de functie als accountmanager bekleed.
Tim Blanken treedt dit jaar minder op de voorgrond doordat hij in het laatste jaar zit van zijn hbo-studie en dit seizoen zelf ook weer voetbalt.
Abraham Prins volgt de ALO aan de Hanzehogeschool te Groningen. Na zijn afstuderen is hij 1ste graad sportdocent.

Mede door blessureleed kunnen Aron en Abraham zelf de sport niet meer beoefenen, wel vinden zij het spelletje veel te leuk om er afscheid van te nemen. Daarom hebben zij het trainersvak opgepakt. Zij willen hun visie en ervaringen overbrengen op deze leuke spelersgroep. De spelers ontwikkelen op technisch - en tactisch vlak.

De groep bestaat hij 13 enthousiaste spelers.

Keeper: Jaimy Beekelaar.

Verdedigers: Nick Kroezen, Niek Brinkman, Stan Meekhof, Jeffrey Blom, Sven Aalderson.

Middenvelders: Abdi, Floris Matser, Glenn Kleine, Eljonai Giesselink.

Aanvallers: Gideon Coenen, Jari Hilberdink, Janeau Leasa.

Het geluk van dit elftal is dat meerdere spelers op verschillende posities terecht kunnen. Stan kan wanneer het nodig is ook uit de voeten als keeper.
Niek kan aansluiten op het middenveld, net als Janeau en Gideon. Hierdoor hebben de trainers meer mogelijkheden in de opstelling.

Na 4 wedstrijden in de competitie staat JO17-1 op de 9de plek met 5 punten. Er is 1 wedstrijd gewonnen, 2 gelijk geëindigd en helaas is er 1 wedstrijd verloren gegaan. Het verschil is tot nu toe erg klein, nummer 4 heeft 6 punten. Hierdoor zijn er genoeg kansen om de aansluiting bij de top nog te realiseren.

Onze doelstelling is om een stabiele middenmoter te worden in de Hoofdklasse, met een beetje geluk kunnen wij aansluiten bij de top 4.
Zoals eerder genoemd is het een leuke, enthousiaste en leergierige groep. De spelers zijn in voor een lolletje, maar kunnen ook serieus trainen. Zij willen koste wat kost altijd winnen, zelfs als het gaat het om een partijspel op de training. Voetballend is het vaak de eerste helft goed, scoren wij en gaan wij met een voorsprong de rust in. Helaas laten wij het in de afgelopen 4 wedstrijden liggen in de tweede helft. In de komende wedstrijden hopen wij het goede niveau de hele wedstrijd vast te houden en de 3 punten in eigen zak te steken.

Bron: www.vvhoogeveen.nl