Hoogeveen zaterdag 2 door naar finaleronde kersttoernooi Ruinen

28 december 2022 15:15

Robert Loupatty

Op dezelfde dag als voorrondes van het Protos Weering toernooi speelde het 2e elftal van Hoogeveen de voorronde van het kerst-zaalvoetbaltoernooi van vv Ruinen. Vanwege de Corona-pandemie kon deze de afgelopen 2 edities niet doorgaan dus was het weer mooi om terug te zijn in Ruinen voor een nieuw toernooi. Vier voorrondes waarin Hoogeveen mocht starten op 27 december in poule A.

Hoogeveen begon de eerste wedstrijd tegen Havelte en moest nog even zoeken naar de vorm. De eerste wedstrijd is immers altijd de lastigste. Havelte begon furieus aan de wedstrijd en nam de leiding en toonde zich in de beginfase een waardige tegenstander voor het balvaardige Hoogeveen. Hoogeveen had even de tijd nodig om zich in de wedstrijd te spelen maar een prachtige combinatie tussen Tupamahu en Wolters werd door laatstgenoemde binnengeschoten. Niet veel later was het Kerssies die met een individuele actie de 1-2 maakte. Hoogeveen was eigenlijk niet meer in gevaar totdat een counter Havelte op gelijke hoogte bracht. Uiteindelijk was het weer Kerssies op aangeven van Balsala die de 2-3 eindstand op het formulier bracht. De eerste 3 punten waren binnen.

In de 2e wedstrijd nam Hoogeveen het op tegen Vitesse ’63. In de beginfase was het even ‘aftasten’ maar daarna was Hoogeveen los. Tupamahu maakte de 1-0 op aangeven van Wolters. de Blecourt maakte de 2-0 wederom op aangeven van Wolters. Kardasevic was goed voor de 3-0 en de 4-0 dit keer door assists van Tupamahu en Balsala en tussendoor schoot Giethoorn de bal ook nog op de paal. Uiteindelijk bleef het 4-0 en was het 6 punten uit 2 wedstrijden.

In wedstrijd nummer 3 had Hoogeveen een lastige kluif aan Ruinerwold. Het bleef heel lang 0-0 en Hoogeveen kwam onder druk te staan door een gele kaart van Balsala, die volgens de Hoogeveensche bank, en het ‘neutrale’ publiek onterecht was. De scheidsrechter kwam na afloop nog wel uitleggen waarom hij deze beslissing nam maar op dat moment had men er niets aan want het was te spannend omdat Hoogeveen met een man minder kwam te staan. Bij een uitbraak waarbij de 3 overgebleven spelers vol in de aanval gingen wist men toch de 0-1 voorsprong te nemen en dit zonder enige rugdekking. Wolters scoorde op aangeven van Kardasevic. Hoogeveen stond natuurlijk nog steeds met een man minder en waar Ruinerwold de gelijkmaker leek binnen te schieten was het keeper Schoonbeek met een uitstekende redding via de vingertoppen. Uit de aanval hierna wist de inmiddels in het veld teruggekeerde Balsala Kardasevic te bedienen die uiteindelijk de bevrijdende 2-0 en tevens eindstand maakte.

In de laatste wedstrijd moest Hoogeveen het opnemen tegen ‘de buurman’ HZVV. Hoogeveen was al door naar de finale-ronde maar wilde natuurlijk met de volle buit huiswaarts keren. De burenruzie moest beslecht worden in 20 minuten. Beide ploegen hadden kansen maar konden de keepers maar niet passeren. Schoonbeek hield op de eerste wedstrijd na z’n doel schoon en de keeper van HZVV had ook antwoord op schoten van Hoogeveen. Uiteindelijk had Hoogeveen aan één actie van Kerssies voldoende. Kerssies kreeg de bal aan de rechterkant van de Blecourt en wist met zijn linker de keeper van HZVV te verschalken. Op een momentje na kwam Hoogeveen niet meer in gevaar en won met 1-0 van HZVV om zo met ongeslagen status naar de finale-ronde te gaan. Deze word in het nieuwe jaar gespeeld.

Deze week worden er nog 3 voorrondes gespeeld om te bepalen wie er uiteindelijk in de Marse te Ruinen gaan strijden om de eindoverwinning. Het programma zal na dit weekend bekend zijn en voor support zien we jullie graag op 6 januari in Ruinen!

Zaterdag_2_kersttoernooi_Ruinen.jpg

Boven v.l.n.r.: Loupatty, de Blecourt, Giethoorn, Kardasevic, Djababoe, Amsink