In de spotlight: Mylo Caine Tupamahu

2 november 2022 19:00

Gerjo Stegeman

Als club zijn we er trots op dat een groot aantal jeugdspelers inmiddels in de jeugdafdeling van een profclub speelt. Natuurlijk zijn we nieuwsgierig hoe het met deze spelers gaat. Vandaar deze nieuwe rubriek. We trappen af met Mylo Caine Tupamahu.

Naam: Mylo Caine Tupamahu

Geboortedatum: 15-01-2009

Woonplaats: Hoogeveen

School en klas: Carmel College Emmen, km2sa

Teams Hoogeveen: ik ben begonnen bij de kabouters, toen ging ik naar de F7, daarna naar de F5 en daarna naar de F1. Vervolgens bleef ik nog een jaar in de JO9-1 en toen ging ik naar de JO10-1 en mijn laatste jaar was in de JO12-1.

Huidige club: FC Emmen (3e seizoen)

Welk team?: JO14-1

Wie is / zijn je trainer(s)?: Willem van Loenen

Kun je vertellen hoe je dag eruit ziet als je moet trainen?
Ik train 4 x in de week . De dag begint als volgt: ik sta om 6 uur op. Dan ga ik omkleden en ontbijten. Om 7.00 uur pak ik de bus naar Emmen (lijn 27). Ik kom dan om 8.00 uur aan op station in Emmen. Dan pak ik de lijndienst naar het stadion en daar pak ik mijn fiets en fiets dan naar sportpark Angelslo. De training start dan om 8.30 uur en eindigt om 10.00 uur. Dan snel douchen en om half 11 op school zijn tot 's middags.  Als ik klaar ben met school dan pak ik de bus weer terug naar Hoogeveen.

Wat is de mooiste wedstrijd die je tot nu toe hebt gespeeld?
De mooiste wedstrijd die ik heb gespeeld was dit seizoen. We speelden de bekerwedstrijd tegen NEC thuis en we stonden 2-0 achter.  We kwamen vervolgens terug naar 2-2. Het liep uit op penalties en die wonnen wij. Ik heb zelf ook nog een penalty gescoord!

Wat heb je geleerd bij je huidige club?
Ik heb geleerd om elke dag 100 procent te geven in het veld maar ook buiten het veld.

Wie is je grote voorbeeld?
Hakimi. Die speelt bij PSG en is net als mij rechtsback.

Wat is je favoriete club?
PSV

Mijn grote droom is:
profvoetballer worden en als dat niet lukt wil ik bij Hoogeveen zondag in het eerste spelen.

Wat jezelf nog graag zou willen vermelden:
Mijn jaren bij Hoogeveen waren echt mooi. Ik heb samen met de verschillende teams waar ik in speelde heel veel kampioenschappen gewonnen en het mooiste was dat we met de JO10-1 de beker wonnen! Ik kom nog vaak bij Hoogeveen om voetbal te kijken of om te voetballen met mijn vrienden.

Mylo_Caine_Tupamahu.jpeg

Bron: www.vvhoogeveen.nl