Sem Nijkamp bij Hoogeveen herenigd met trainer Nico Haak

16 juli 2022 19:00

Gerjo Stegeman

Sem Nijkamp is één van de vier spelers die deze zomer de overstap maakt van vv Emmen naar vierdedivisionist Hoogeveen. Voor de 25-jarige aanvallende middenvelder betekent het tevens een weerzien met trainer Nico Haak.

De overstap van Nijkamp naar Hoogeveen komt niet helemaal uit de lucht vallen. “Ik heb al jaren contact met Nico Haak. In de jeugd van FC Emmen heb ik al onder hem getraind en later ook een seizoen bij vv Emmen. Een overstap naar Hoogeveen kwam dan ook al meerdere jaren ter sprake en nu heb ik definitief te knoop doorgehakt. Voor mij is dit wel een stapje omhoog. Als voetballer wil je altijd kijken waar je plafond ligt en wat dat betreft is dit een mooie kans die mij geboden wordt.”

Voetbalschool

“Mijn eerste kennismaking met Nico was tijdens de voetbalschool van FC Emmen”, vertelt Nijkamp. “Ik was denk ik tien of elf jaar. Ik heb toen een fantastische tijd gehad en dat gevoel blijft toch hangen. Je ziet het bij meerdere spelers terug, die uiteindelijk op latere leeftijd toch weer graag onder hem, willen trainen en spelen. Bij vv Emmen startte hij als hoofdtrainer. Toen straalde hij al uit dat hij elke wedstrijd wilde winnen en dat zie je nu bij Hoogeveen ook weer terug.”

Vriendengroep

Bij Hoogeveen wordt vaak gesproken over het feit dat het team een echte vriendengroep is. “Dat heb ik ook meegekregen. Een groot aantal jongens kende ik ook al. Bij vv Emmen vormden we met een aantal jongens ook een vaste groep. Hij is mooi dat een aantal van deze jongens met mij nu de overstap maken.“

Ook de sfeer en uitstraling rond de club spreek hem aan. “Met alle respect voor vv Emmen is er bij Hoogeveen toch meer publiek en staat de club mede door de uitzendingen van Hoogeveen TV volop in de publiciteit. Dat geeft zeker wat extra’s. Iets wat alleen nog maar mooier kan worden als over een jaar de zaterdag- en zondagcompetities worden samengevoegd.”

Bron: www.vvhoogeveen.nl

Lees meer over: