Indeling Hoogeveen zaterdag

8 juli 2022 9:30

Gerjo Stegeman

De KNVB heeft de indeling bekend gemaakt voor de derde klasse. Voor Hoogeveen zaterdag leverde dat de nodige verrassingen op. Helaas zijn een aantal regioclubs (DVC Dedemsvaart, Lutten, Ommen, Avereest) in een andere klasse ingedeeld. Hierdoor zijn de reisafstanden groter geworden. Dit is het gevolg van het feit dat een aantal zondagploegen zijn overgestapt naar de zaterdag.

Komende twee seizoenen zal de derde klasse sowieso minder regionaal worden, aangezien de KNVB de voetbalpiramide wil herstellen en het aantal derde klassen wordt teruggebracht. Dit betekent ook dat er de komende twee seizoenen sprak is van een versterkte degradatie.
Natuurlijk levert de indeling ook leuke wedstrijden op. Zo staat voor het eerst in de historie de stadsderby tegen De Weide op het programma.

Indeling derde klasse D:

Borger
CSVC
DKB (De Krim)
De Weide
Klazienaveen
Zuidlaren
HSC (Sappemeer)
Hollandscheveld
Hoogeveen zaterdag
SJS (Stadskanaal)
Veenhuizen
WVV (Winschoten)
ZZVV
Vitesse'63

Het wedstrijdprogramma wordt later bekend gemaakt.