VV Hoogeveen 125ste deelnemer Kwaliteit en Performance programma

26 september 2019 19:00

Marco de Grip

De afgelopen periode heeft de club zich georiënteerd op deelname aan het Kwaliteit & Performance Programma. Dit in het kader van het verbeteren en ontwikkelen van onze jeugdopleiding. Afgelopen juni heeft er een adviesgesprek plaatsgevonden op de club met betrekking tot het te volgen ambitieniveau en het tijdspad. Bij deze willen wij dan ook kenbaar maken dat de jeugdopleiding van vv Hoogeveen in seizoen [2019/’20] deel gaat nemen met als ambitie om een status Lokale Jeugdopleiding te bemachtigen.

Kwaliteit & Performance Programma

Het Kwaliteit & Performance Programma is een samenwerking tussen de KNVB en NMC Bright en dient als middel jeugdopleidingen in Nederland te helpen ontwikkelen. Jaarlijks nemen alle betaald voetbalclubs met een jeugdopleiding deel aan dit programma. Ook hebben inmiddels meer dan 120 amateurverenigingen deelgenomen.

Door ontwikkelen van jeugdopleidingen

Het doel van dit programma is om jeugdopleidingen bij voetbalclubs structureel te verbeteren en ontwikkelen. Dit wordt gedaan door de gehele opleiding via een audit op een flink aantal eisen door te lichten en vervolgens te benoemen waar verbeterpunten liggen voor de club. Het resultaat van de audit bepaalt uiteindelijk welke status de KNVB de jeugdopleiding van de betreffende club toekent. Vervolgens wordt er ook een review gepland op de club. Dit is een moment om de club op bepaalde thema’s verder te helpen in de ontwikkeling. Deze review wordt gedaan door medewerkers van de KNVB, procesbegeleiders van NMC Bright en externe experts van binnen en buiten het voetbal.

Tot slot bestaat de laatste fase uit het uitwerken van de eindrapportage en het vaststellen van de status van onze jeugdopleiding. De formele laatste stap is dan de uitreiking van het certificaat Lokale jeugdopleiding. Veel werkzaamheden zullen de komende tijd achter de schermen worden uitgevoerd.

Uiteraard houden wij jullie van het verdere verloop op de hoogte!

Meer weten of het programma? Neem dan contact op met een van de leden van de jeugdcommissie/ het jeugdbestuur of klik hier >>

Met vriendelijke groet,

Marco de Grip