De dag van de finale ...

8 januari 2022 17:30

Vandaag (zaterdag 8 januari) zou de finale van het Protos Weering Zaalvoetbaltoernooi worden gespeeld. Voor het tweede achtereenvolgende jaar moeten we het echter zonder doen. We zullen het dus nog even moeten doen met de beelden van 2020.

Grote man aan de zijde van de kersverse winnaar was Jearl Margaritha. De jonge speler die na het toernooi vertrekt naar Almere City was verantwoordelijk voor twee goals en speelde samen met Bjorn Zwikker nagenoeg elke minuut van de finaleronde. Zwikker werd topscorer van de finaleronde met maar liefst vijf goals. De 3-0 tegen Noordscheschut kwam op naam van Saber Hendriks.

POULEFASE

In de poulefase nam Hoogeveen het op tegen Gramsbergen en MSC. Hoogeveen ging zeer verrassend onderuit tegen Gramsbergen in de openingswedstrijd met 3-2, waardoor er gewonnen moest worden van MSC dat wel won van Gramsbergen. In de laatste poulewedstrijd namen de Meppelers het op tegen Hoogeveen. MSC mocht met één doelpunt verschil verliezen mits zij zelf minimaal twee keer scoorden. In dat geval zou Gramsbergen uitgeschakeld zijn.
Bij een 2-3 stand in het voordeel van Hoogeveen besloot de titelhouder de keeper te wisselen voor een veldspeler. Dit onnodig genomen risico zorgde ervoor dat Hoogeveen uitliep naar 2-5 en zo doorging naar de halve finale waarin de ploeg het mocht opnemen tegen Alcides.

KRUISFINALE

De blauwe formatie had de betere kansen en scoorde daaruit tweemaal. De hoofdklasser kwam in de 14e minuut op een 1-0 voorsprong via Zwikker. Kort daarna verdubbelde Kjeld Engbers met een bijna identieke goal de voorsprong. Voor Zwikker betekende het al zijn vijfde doelpunt in de finaleronde.
Alcides probeerde in de laatste minuten nog een ommekeer te forceren door de keeper in te wisselen voor een veldspeler, maar doelpunten leverden dit niet meer op. Hoogeveen kreeg wel de kans om de voorsprong uit te bouwen. Zwikker claimde nog een vrije bal en kreeg daarvoor geel na commentaar op de leiding. Met drie veldspelers maakte Hoogeveen toch de 3-0. Margaritha kon alleen op het doel aflopen en besliste de wedstrijd.

FINALE

In de finale tegen Noordscheschut opende Jearl Margaritha al snel de score. Noordscheschut kon daar in de beginfase nog wel wat tegenoverstellen, maar uiteindelijk domineerde Hoogeveen de wedstrijd en kwam het na een kwartier op rozen te zitten dankzij een tweede treffer van Margaritha. Daarna kreeg Hoogeveen kansen op meer. Het duurde echter tot zeven minuten voor het einde voordat Saber Hendriks de 3-0 op het bord bracht. Toen kon het feest ook echt losbarsten.

Bekijk hier alle foto's >>