“Offerein Voetbaltoernooi een hele leuke manier van sponsoring”

22 juli 2021 16:30

Gerjo Stegeman

Het Offerein Voetbaltoernooi bestaat tien jaar. Vorig seizoen ging het door Hoogeveen en HZVV georganiseerde toernooi niet door, maar op dit moment heeft de organisatie er alle vertrouwen in dat er zaterdag 14 augustus wel afgetrapt kan gaan worden voor de 9e editie. Iets waar sponsor en naamgever Henri Offerein naar uitkijkt.

“Het Offerein Voetbaltoernooi is wel één van mijn paradepaardjes. Vooral omdat ik het een hele leuke manier van sponsoring vind. Wat ik mooi vind is het toernooi zich ook blijft ontwikkelen. Zo zijn we begonnen met alleen de Offerein Bokaal. Inmiddels is daar de Paviljoen Nijstad Cup bij gekomen. De krachtsverschillen zijn tussen de teams heel klein en voor iedereen is de opzet heel duidelijk en herkenbaar. Mooi is ook dat De Weide dit jaar weer deelneemt, waardoor alle Hoogeveense teams weer vertegenwoordigd zijn.”

Uit de hand gelopen

Met trots doet Offerein zijn verhaal bij Paviljoen Nijstad. “In eerste instantie was het de bedoeling om hier een paviljoentje en een restaurantje te beginnen”, vertelt Henri Offerein met een glimlach. “Ik kan wel stellen dat het een beetje uit de hand is gelopen. Het wordt met de dag drukker en het aantal activiteiten groeit in snelvaarttempo. We zijn hier dan ook nog lang niet klaar, zeker als je kijkt wat voor plannen er nog allemaal liggen. Ik dacht eerst dat het op mijn 53e wel eens tijd zou worden een stapje terug te doen, maar dit is nog veel te leuk om los te laten.”

Uitersten

In december hoopt Offerein ook zijn 25-jarig jubileum als supermarkteigenaar te vieren. De afgelopen anderhalf jaar heeft hij als ondernemer in twee verschillende branches de uitersten meegemaakt. “Toen de coronacrisis begon hadden we in de supermarkt natuurlijk te maken met het hamsteren. Er was sprake van enorme omzetten. Toen de mensen doorhadden dat er gewoon boodschappen gedaan konden worden, vlakte dat wel weer af naar normaal. Bij het paviljoen was dat natuurlijk anders. De hele horeca lag stil en dat was een bittere pil”, kijkt Henri terug. Al snel kwam echter ook hier de creativiteit weer naar boven. “We zijn niet stil gaan zitten, maar gaan kijken wat er wel kon. Al snel ontstond het idee van een drive inn. Dat was een schot in de roos en werkte fantastisch. In de zomer mochten we vervolgens weer gewoon open en was het ontzettend druk. Tot we in het najaar wederom moesten sluiten. We hebben de drive inn toen opnieuw opgestart, maar waren daarin natuurlijk niet uniek meer in. Het concurrentieveld was een stuk groter geworden. Gelukkig heb ik mijn vaste medewerkers in dienst kunnen houden en we gaan er nu weer vol tegenaan.”

Optimistisch

De organisatie van het Offerein Voetbaltoernooi is optimistisch. “Natuurlijk maken ook wij ons zorgen over de huidige situatie”, vertelt Wiebe de Jonge namens de organisatie. “Zolang de overheid echter geen streep zet door het spelen van wedstrijden, gaat het toernooi door. We zullen ons als organiserende clubs ook telkens aanpassen aan de geldende maatregelen. Uitgangspunt is natuurlijk dat er publiek bij zal zijn. In alle andere gevallen gaan we kijken welke aanpassingen er nodig zijn. Vast staat dat als er gevoetbald mag worden, de deelnemende clubs oefenwedstrijden moeten spelen.”

Henri_Offerein_1.jpg

Bron: www.vvhoogeveen.nl