Hoogeveen zaterdag 'adopteert' jeugdteam JO11-2

11 september 2019 19:15

Gerjo Stegeman

Het seizoen is weer gestart en de technische commissie is zeer content met de toezegging van de trainers en spelers van zaterdag 1 om het jeugdteam JO11-2 op de dinsdagavonden en donderdagavonden het hele seizoen te gaan trainen. Het talentvolle team had nog geen trainer en begeleiding en tot heden en als nood werden de trainingen wel goed opgepakt en overgenomen door de bereidwilligheid van andere jeugdtrainers van vv Hoogeveen, waardoor het team kon blijven trainen en hun wedstrijden kon spelen.

Na goede gesprekken met Edward Sabander (trainer van Zaterdag 1) over deze niet ideale situatie, zijn de spelers van zaterdag 1 door Edward Sabander na een goed gesprek over de noodzaak van het hebben van een jeugdtrainer bij een jeugdteam geënthousiasmeerd om trainingen te verzorgen. Onderling hebben de spelers met elkaar afgesproken om in een roulatiesysteem de trainingen te gaan verzorgen.

De spelers zijn hiermee verzekerd van goede trainingen door zeer goede spelers. Tijdens een goed bezochte ouderavond is deze oplossing met de ouders besproken en op dezelfde avond hebben de ouders in goed overleg de andere voetbaltaken voor de wedstrijden met elkaar verdeeld. Een goed voorbeeld doet hopelijk volgen. Bij deze wil de technische commissie de trainers en spelers van Zaterdag 1 alvast bedanken voor het ondersteunen van een jeugdteam en de ouders voor de bereidwilligheid om de andere belangrijke taken op te pakken. De jeugd heeft de TOEKOMST!!

Marco de Grip,

HJO vv Hoogeveen