Van de voorzitter - 'Het was een bijzonder jaar'

24 december 2020 19:00

Carlo van der Weij

Beste clubgenoten,

We staan vlak voor de afsluiting van 2020. Een jaar dat gelopen is zoals niemand had kunnen voorspellen. Na het abrupte einde van seizoen 19/20, hadden we goede hoop om het nieuwe seizoen vol van start te gaan met alle plannen die we gemaakt hadden voor dit jaar. Helaas liep alles anders. Verspreiding van het virus ging door. Nog meer mensen werden zakelijk gedupeerd, of erger nog, werden geconfronteerd met het verlies van een familielid of kennis.

Tijdens de eerste lockdown hebben we als bestuur drastische maatregelen moeten nemen om te zorgen dat we niet kopje onder gingen. Dit viel ons zwaar, maar was nodig. Gelukkig hebben we geen enkele negatieve reactie gehad op deze maatregelen en begreep iedereen waarom we dit gedaan hebben. Waarvoor onze dank!

Ik kan een stuk voor jullie schrijven wat alle negatieve punten van dit jaar kan belichten maar we weten allemaal hoe het is gelopen en als optimist ga ik dat dus niet doen. Er is namelijk ook veel gebeurd waar ik blij van ben geworden. We hebben tijdens dit jaar VV Hoogeveen als een echte VERENIGING gezien. Een verenigingsleven zoals het woord is ontstaan:

verenigingsleven
totaal van activiteiten, clubs,... die in een bepaalde maatschappij aanwezig zijn waardoor burgers in elkaar meer vertrouwen ontwikkelen en beter samenleven.

De saamhorigheid was een genot om te zien. De club van stewards om bij het hek te staan was binnen een dag gevormd en gegroeid tot een groep van meer dan 30 mensen die geheel vrijwillig deze taak op zich namen. De kantinecommissie (Anita, Marga en Juan) die alles in de kantine hebben gecoördineerd om, samen met andere kantinevrijwilligers, de verliezen van producten zo klein mogelijk te houden.

Alle trainers die ondanks genomen maatregelen, elke training aanwezig waren om de kinderen te laten trainen. Het samenvoegen van trainingsactiviteiten van Zaterdag 1 en Zondag . Sportpark en kleedkamers werden onderhouden terwijl er geen activiteiten waren. Het respect van ouders voor de genomen maatregelen. Activiteiten werden georganiseerd om de jeugd aan de gang te houden met plezier en inzet, zoals de techniektrainingen en het voetgolf.

Buiten het voetbal waren er ook veel positieve dingen. Sponsoren bleven ons -ondanks de pandemie- steunen. Ook jullie bleven ons allemaal steunen door contributies te voldoen. Onze dank gaat ook zeer uit naar Gerjo en Rob. Deze 2 mannen hebben met behulp van vele sponsoren online activiteiten georganiseerd die onze leden (en ook niet-leden) hebben vermaakt tijdens deze bizarre periode. Ik kijk nu al uit naar de eindejaarsquiz en het rad van avontuur! Daarnaast is er door Gerjo extra ruimte op de site gecreëerd voor sponsoren. Deze konden via onze kanalen hun commerciële boodschap kwijt. Onze vereniging heeft daardoor extra waarde laten zien aan onze sponsoren, zelfs in pandemietijd. Klasse!

Bovenstaande heeft mijzelf en de rest van het bestuur erg blij gemaakt en ons de energie en het vertrouwen gegeven om er de volle 100% voor te gaan om te zorgen dat we goed uit deze periode komen.

En volgend jaar ?

We moeten als bestuur kritisch blijven kijken naar de financiën en we kunnen niet uitspreken dat er geen nieuwe maatregelen komen, maar we zullen ons best doen om dat te voorkomen.

Er is licht aan het eind van de tunnel. We hopen allemaal dat we op korte termijn weer kunnen voetballen in wedstrijdverband. Het zal een tijd duren voordat we terug zijn bij normaal (of wat vanaf nu als normaal wordt gezien).

We gaan aan de slag! Het camerasysteem wat begin dit jaar dankzij sponsoren is aangeschaft, zal actief gebruikt worden door senioren en jeugd. Dankzij dit systeem kunnen we wedstrijden en trainingen analyseren en bespreken. Dit zal ons helpen om nog meer kwaliteit uit de spelers en speelsters te halen.

Ook willen we het secretariaat omvormen tot “voetbalkamer”. Hier kunnen we de wedstrijden voorbespreken en analyseren. Selecties zaterdag en zondag 1 blijven grotendeels intact. We gaan ons best doen om de succesvolle start van dit seizoen door te zetten.

Genoeg te doen en uitdagingen aan te gaan. Samen met onze leden gaan we onze doelen halen en uitdagingen niet uit de weg.

Weet u waarom? Dat is simpel, want WIJ ZIJN VV HOOGEVEEN!

Ik wens u, ook namens het bestuur, fijne feestdagen en een gelukkig, en “negatief” Nieuwjaar.

Carlo van der Weij

Bron: www.vvhoogeveen.nl