Jeugdopleiding introduceert spelervolgsysteem DOTCOM

5 oktober 2020 17:30

Marco de Grip

Dit seizoen 2020-2021 is vv Hoogeveen gestart met het nieuwe spelervolgsysteem van DOTCOM. Na de eerste succesvolle presentatiebijeenkomsten met een korte toelichting en demonstratie voor de leiders en trainers van de O13 t/m de O19 gaan deze teams volop aan de slag met het nieuwe spelervolgsysteem DOTCOM. De bedoeling is dat deze teams in de aankomende periode spelenderwijs wegwijs worden gemaakt met het systeem en waarbij de ervaringen continu met elkaar worden gedeeld. Het is de bedoeling om het spelervolgsysteem vanaf begin 2021 vervolgens uit te rollen naar de teams 08 t/m 012.

Ondertussen hebben zij inloggegevens ontvangen, waarmee zij toegang hebben gekregen tot deze gebruiksvriendelijke database. In het spelervolgsysteem van DOTCOM kunnen zij allerlei voetbalgegevens over ‘hun’ spelers vastleggen, zoals de persoonlijke ontwikkeling tijdens trainingen en wedstrijden. Daarnaast voorziet het in vele trainingsvoorbeelden van vv Hoogeveen en van de KNVB. Deze voorbeelden kunnen gebruikt worden ter voorbereiding van de eigen trainingen.

Het is mogelijk geworden om regelmatig, vanachter de PC of met de smartphone langs de lijn, gegevens over trainingen en wedstrijden vast te leggen. Het kan tijdens een wedstrijd nu voorkomen dat trainers iets vaker met hun mobieltje bezig zijn echter zijn ze dan bezig om de voetbaldetails, die zij op dat moment belangrijk genoeg vinden en met de wedstrijd te maken hebben, direct in het spelervolgsysteem DOTCOM op te slaan.

Dankzij de input van de leiders en trainers zal tijdens het seizoen een breed overzicht ontstaan van de teams en van de ontwikkeling van de individuele spelers. Vv Hoogeveen krijgt zo een breder inzicht in de ontwikkeling van de spelers en kan zij de spelers beter begeleiden en aan het einde van het seizoen de nieuwe teamindelingen beter onderbouwen.

Giovanni Tanalepy is binnen vv Hoogeveen gevraagd om het systeem binnen de vereniging op poten te zetten en te begeleiden. Giovanni is dan ook het eerste aanspreekpunt bij vragen over DOTCOM. E-mail Giovanni Tanalepy:  [email protected]

We hopen dat we dit seizoen het nieuwe spelervolgsysteem van DOTCOM samen tot een succes zullen maken.

Marco de Grip,

HJO vv Hoogeveen.