Paul Bangura maakt comeback bij Hoogeveen

11 juli 2020 17:00

Gerjo Stegeman

Twee seizoenen geleden maakte Paul Bangura een flitsende entree bij HZVV. Vorig seizoen verdween hij midden in het seizoen in de anonimiteit en vertrok hij bij de roodwitten vanwege persoonlijke omstandigheden. Nu een half jaar later is de snelle vleugelverdediger terug op het Bentinckspark. Deze keer aan de blauwe kant bij vv Hoogeveen.

“Ik zocht een nieuwe club en in eerste instantie wilde ik weer terug naar vv Emmen gaan. Toen belde Nico Haak met de vraag of ik naar Hoogeveen wilde komen en dat vond ik een mooie kans. Ik heb eerder bij vv Emmen met veel plezier met hem samengewerkt. Het is iemand die de groep heel goed bij elkaar kan houden. Tactisch is hij heel sterk. Ik kijk dan ook uit naar de hernieuwde samenwerking.”
In het begin ging het bij Emmen niet meteen van een leien dakje. “Ik speelde in eerste instantie niet veel, maar uiteindelijk maakte ik wel mijn speelminuten en ging het steeds beter. Ik werd ook steeds meer in mijn kracht gezet. Dat betekent vooral dat ik als back regelmatig mee opkom en voorzetten geef.”

Indruk

Na een jaar Emmen volgde de overstap naar HZVV. Daar maakte hij meteen indruk. “Tijdens de AH Offerein Bokaal werd ik uitgeroepen tot speler van het toernooi. Dat was natuurlijk een mooie binnenkomer. Het eerste jaar verliep ook prima en werden we kampioen. Vorig seizoen heb ik de club echter halverwege verlaten. Dat had overigens niets met HZVV te maken. Het ging persoonlijk op dat moment even niet zo goed met mij, waarna ik heb besloten even een stapje terug te doen. Dat heeft mij goed gedaan en nu ben ik weer helemaal klaar om te beginnen.”
Met de stap naar Hoogeveen keert de verdediger ook terug op de zondag. “Daar zit geen gedachte achter. Voor mij was het belangrijkste dat ik weer op een hoog niveau kon voetballen. Daarnaast spelen er bij Hoogeveen ook jongens die uit mijn woonplaats Groningen komen en dat was voor mij ideaal. Verder is Hoogeveen een prachtige club. Alles bij elkaar opgeteld gaf dat de doorslag.”

Ambities

Met Emmen, Achilles 1894, HZVV en Hoogeveen heeft hij al heel wat clubs versleten in korte tijd. “Ik hoop dat ik nu een aantal jaren bij Hoogeveen kan spelen. Dat is in ieder geval wel mijn streven. Je weet in de voetballerij echter nooit hoe het loopt. Mijn ambities liggen op dit moment echter gewoon in het amateurvoetbal. Als ik vervolgens goed speel weet je het natuurlijk nooit, maar daar ben ik niet bewust mee bezig.”
Met zijn 24 jaar is Bangura komend seizoen één van de routiniers. “Dat is wel bijzonder. Het is wel een hele jonge groep. Dat vind ik echter alleen maar leuk en maakt de uitdaging alleen maar groter.”

Paul_Bangura_VV_Hoogeveen_Large.JPG

Bron: www.vvhoogeveen.nl