ACV en Hoogeveen proberen nieuwe spelregels uit

16 december 2019 16:30

Hoe kunnen we voetbal nóg aantrekkelijker maken? Emeritus hoogleraar Gerard Sierksma van de Rijksuniversiteit Groningen ging met de sportredactie van Dagblad van het Noorden en haar sportplatform Sport Noord op onderzoek uit. Sierksma verwierf internationale bekendheid met zijn wiskundige algoritmen, waarmee bijvoorbeeld de olympische selectieprocedures werden vereenvoudigd, zoals de vermaarde schaatsmatrix.
Na een eerste experimentele wedstrijd tussen Groen Geel en The Knickerbockers in 2016 volgt op donderdag 19 december Het Voetbalexperiment: de hoofdklassers ACV uit Assen en VV Hoogeveen nemen het tegen elkaar op in een wedstrijd met afwijkende spelregels.

Er zal bijvoorbeeld gespeeld worden met zuivere speeltijd en tijdstraffen bij een gele kaart. De buitenspelregel geldt over het hele veld, zodat de elftallen meer druk kunnen zetten op de vijandelijke helft.

Wat: Het Voetbalexperiment
Waar: Sportpark ACV, Kortbossen 1, Assen
Wie: ACV (hoofdklasse B, zat)-VV Hoogeveen (hoofdklasse A, zon)
Wanneer: donderdag 19 december 2019, 19.30 uur

De wedstrijd wordt live uitgezonden op de website van Dagblad van het Noorden en Podium TV. U bent van harte welkom in Assen.

Bron: www.vvhoogeveen.nl