Geslaagde rentree Open Hoogeveens Kampioenschap Buikschuiven

9 juli 2023 19:45

Gerjo Stegeman

HOOGEVEEN – Jerry van Dalen mag zich een jaar lang de beste buikschuiver van Hoogeveen noemen. Hij was één van de 50 deelnemers aan het Open Hoogeveens Kampioenschap Buikschuiven dat na een aantal jaren afwezigheid zondag een comeback maakte op het terrein van voetbalvereniging Hoogeveen.

Mede door de Corona-maatregelen kon het evenement de laatste jaren niet doorgaan. Daarnaast hield de vorige organisatie het voor gezien. “Ik heb vervolgens samen met Randy Hars en wat andere mannen het initiatief genomen om het weer op te starten en het op het terrein van VV Hoogeveen te organiseren”, vertelt Rob Klooster, die uiteindelijk tevreden kon terugkijken. “Door het warme weer had ik stiekem op iets meer deelnemers gehoopt, maar uiteindelijk waren het er 50 en daar kunnen we heel tevreden mee zijn. In het verleden waren er uitschieters naar 70, maar ook naar beneden naar de 25.”

Hoop geregel

Het evenement vraagt best wel veel van de organisatoren. “Vooral vooraf is het een hoop geregel. Toen we eenmaal gestart waren liep het echter op rolletjes. Dat is ook te danken aan het feit dat we de beschikking hebben over een aantal ervaren mannen, die de vorige keren er ook bij betrokken waren.”

De deelnemers waren bloed fanatiek. “Het fanatisme spat er vanaf. Ze komen om de haverklap kijken naar de tussenstand en vragen hoeveel er naar de finale gaan. Er waren even wat klachten over het feit dat de baan te snel opdroogde en dat de zeep prikte, maar dat waren kleinigheden.”

Vanaf nu weer jaarlijks

Wat betreft Klooster keert het evenement vanaf nu weer jaarlijks terug. “Als je ziet hoeveel mensen we plezier bezorgen, dan geeft dat enorm veel voldoening. Ik heb het dan niet alleen over de deelnemers, maar ook de toeschouwers. Daarnaast hebben we de baan ’s ochtends ook ingezet bij de laatste Kaboutertraining van het seizoen en maakte ook de JO15 er gebruik van. Die hebben we uiteindelijk weg moeten sturen omdat we met het toernooi wilden beginnen.”

Jerry van Dalen legde uiteindelijk de grootste afstand af. Hij bleef Sepp Bisschop en Henri Doldersum voor. Bij de teams won het team ‘Zonder bier geen Johan’. Zij lieten de Deurzetters en Steigerbouw Hoogeveen achter zich.

Bekijk hier het fotoalbum >>

Bron: www.vvhoogeveen.nl