Stan Meekhof langer bij Hoogeveen

14 januari 2022 18:15

Gerjo Stegeman

De meest opvallende naam bij Hoogeveen dit seizoen was zonder twijfel die van doelman Stan Meekhof. De 18-jarige goalie startte als derde keeper, maar speelde tot nu toe alle wedstrijden in de basis en deed dat uitstekend. De technische commissie van de blauwwitten is er dan ook trots op dat Meekhof langer aan de club verbonden zal blijven.

Het is een verhaal uit een jongensboek. Dat Meekhof keeper zou worden, was namelijk niet vanzelfsprekend. “Dit is nog maar mijn derde seizoen. Daarvoor voetbalde ik in de jeugd van HH’97 in Hollandscheveld”, vertelde de doelman eerder dit seizoen. “De keeper van de toenmalige B1 zou naar een andere club gaan, waardoor het team geen doelman meer zou hebben. “Het trok mij altijd al en ik ben toen op doel gaan staan. Uiteindelijk bleef de betreffende keeper wel en ben ik een seizoen reserve geweest. Nu kan ik zeggen dat het keepen mij beter afgaat dan het voetballen.”

In de voorbereiding raakte beoogd eerste doelman Jorn-Jan van de Beld zwaar geblesseerd en hetzelfde gold voor tweede doelman Serkan Akbas. Meekhof werd hierdoor als 17-jarige meteen voor de leeuwen gegooid in de Hoofdklasse en deed dat uitstekend. In belangrijke fases hield het zijn ploeg op de been.

Bron: www.vvhoogeveen.nl

Lees meer over: