Ayoub Ben Ali Ahlaq wil droom waarmaken

19 juni 2021 9:45

Gerjo Stegeman

“Het is altijd al mijn droom geweest om op een hoog niveau te spelen. Ik ben dan ook heel blij dat ik bij Hoogeveen die kans krijg.” Het zijn de woorden van Ayoub Ben Ali Ahlaq. De 21-jarige aanvaller uit Zwolle verdedigt komend seizoen de kleuren van hoofdklasser Hoogeveen.

“Het is voor mij een prachtige kans”, vertelt Ayoub Ben Ali Ahlaq. “Ik heb er veel vertrouwen in en de trainer ook. Voor mij is dat het allerbelangrijkste. Vorig seizoen is er ook al contact geweest, maar toen ging het uiteindelijk niet door. Ik heb toen ook nog gesprekken gevoerd met andere clubs, maar daar had ik niet zo’n goed gevoel bij als nu bij Hoogeveen.”

Goede gesprekken

Er is niet over één nacht ijs gegaan. “Er zijn goede gesprekken gevoerd. Vanuit de club is heel duidelijk aangegeven wat de trainers van mij verwachten. Andersom was er ook ruimte voor mijn eigen inbreng. Ze wisten al het nodige van mij en dat voelt goed. Uiteindelijk zijn we ook tot de conclusie gekomen om de uitdaging aan te gaan.”

Trainer Nico Haak typeerde hem als een frivole speler. “Dat zijn mooie woorden van de trainer. Ik zal het eerst wel moeten waarmaken. Ik ben goed aan de bal en heb een goede aanname. Ik moet het verder vooral hebben van de één op één duels en de assists. Daarnaast pak ik ook regelmatig zelf mijn goaltje mee. Twee seizoenen geleden had ik tien goals en tien assists op mijn naam staan.”

PEC Zwolle

De Zwollenaar speelde lange tijd in zijn eigen woonplaats. “Ik heb eigenlijk altijd bij Be Quick’28 gespeeld. In de jeugd heb ik ook nog een jaar mogen meetrainen bij PEC Zwolle. Een paar jaar geleden heb ik de overstap gemaakt naar Hattem. Ondanks dat de club uitkomt in de derde klasse, sprak mij de club enorm aan en was het voor mij een mooie stap.”

De nieuwe aanwinst beseft dat hij misschien ook wel even geduld moet hebben. “Natuurlijk moet ik mij aanpassen aan het hogere niveau. Zoals ik al aangaf heb ik er echter alle vertrouwen in dat dit gaat lukken. Als ik mijn taken gewoon goed uitvoer, moet het goed gaan komen.”

Bron: www.vvhoogeveen.nl

Lees meer over: