Hoogeveen heeft selecties voor het nieuwe seizoen rond

14 juni 2021 21:15

Gerjo Stegeman

Een dag voor het sluiten van de overschrijvingstermijn heeft Hoogeveen de beide selecties rond. Hoogeveen zondag kent de meeste wijzigingen. Met Giorgio Beltau werd vandaag de laatste aanwinst binnengehaald. Daarnaast komen ook Jonathan Manzo, Ayoub Benaliahlaq en Raphael Ngendakumana de blauwwitte gelederen versterken.

Beltau is woonachtig in Hardenberg. De 23-jarige verdediger was de laatste jaren actief in Duitsland bij SV Meppen en Vorwärts Nordhorn. Daarvoor speelde hij in de jeugd van HHC Hardenberg, FC Twente, FC Mönchengladbach, SV Meppen en FC Groningen.

Jonathan Manzo is afkomstig uit Congo en speelde tot 2019 in Zuid-Afrika voor Hollandia. Hij wil zich vestigen in Hardenberg. Hij is nog in afwachting van een verblijfsvergunning. Afgelopen zaterdag was hij al doeltreffend tijdens het testduel dat werd gespeeld.

Ayoub Benaliahlaq komt over van derdeklasser VV Hattem. Hij speelde in de jeugd van Be Quick’28 en PEC Zwolle. Van laatstgenoemde club kent de flegmatieke aanvaller Nico Haak. Hij wil zich graag op een hoger niveau bewijzen.

Tot slot komt Raphael Ngendakumana van vv Emmen. De 23-jarige aanvaller speelde eerder in de jeugd van FC Emmen.
Eerder versterkte Hoogeveen zich al met doelman Jorn-Jan van de Beld (HHC Hardenberg) en  Jamai Kriekjes (FC Emmen jeugd). Stefan Pattipeilohy en Stan Meekhof maken de overstap vanuit de eigen jeugd.

Hoogeveen zaterdag

Bij Hoogeveen zaterdag zijn er weinig wijzigingen. Raymon Slot, Jacco Tuinstra en Ismail Uçan zijn de enige nieuwkomers en keren terug bij hun oude club. Mocht de selectie door blessures en schorsingen te krap zijn, dan is afgesproken dat er ook altijd een beroep gedaan kan worden op Julian Mol, Kevin Kerssies en Mitchel Strijker die in het tweede elftal spelen.
Hoogeveen zaterdag is nog wel op zoek naar een nieuwe trainer.

Selectie Hoogeveen zondag 2021-2022

Blijft: Joost Screever, Serkan Akbas, Dami Gerding, Emil Bijlsma, Kjelt Engbers, Louis Vijfhuizen, Tom Heerkes, Menno Heerkes, Noah Schuurman, Jim Veltmaat, Paul Bangura en Levon van Dijk.

Nieuw: Stefan Pattipeilohy, Stan Meekhof (beiden Hoogeveen JO19), Jorn-Jan van de Beld (HHC Hardenberg), Jamai Kriekjes (FC Emmen O18), Giorgio Beltau (Vorwärts Nordhorn), Jonathan Manzo (Hollandia Zuid-Afrika), Ayoub Benaliahlaq (VV Hattem), Raphael Ngendakumana (VV Emmen).

Vertrekt: Twan Berends (SVBO), Martijn Drent (Heiligerlee), Enver Spijodic (ACV), Thomas Reinders (HHC Hardenberg), Stan Levi Kroezen (SSA DVC Dedemsvaart), Finn van Kommer (SVI), Boris Rasevic (WKE16), Matthew Benschop (Be Quick’28).

Selectie Hoogeveen zaterdag 2021-2022

Blijft: Edwin Santing, Dylan Bezuyen, Joy Eising, Eduard Kobes, Andy Kreeft, Mesud Yildirim, Jan ten Cate, Ruben de Haas, Twan Reinders, Marco Santing, Saroney Vreeling, Jelmer Wierenga, Jesse de Haas, Marcel Linthorst, Sander van Veen.

Nieuw: Raymon Slot (Dedemsvaart), Ismail Uçan (Tiendeveen), Jacco Tuinstra (De Weide).

Stopt: Raimon Benjamins (keeperstrainer Hoogeveen zondag), Geert Jan de Blecourt

Weg: Enrico Schonewille (VCG), Dylano Wolters (WKE’16), Zifyon Djababoe (De Weide).

Op de foto Raphael Ngendakumana in actie voor VV Emmen tegen Hoogeveen (Foto: Martin van Dijk).

Bron: www.vvhoogeveen.nl