Enthousiasme onder jeugdvoetballers onverminderd groot

10 april 2021 13:45

Gerjo Stegeman

Ondanks het ontbreken van wedstrijden is het enthousiasme onder de jeugdspelers van VV Hoogeveen onverminderd groot. Er wordt dan ook volop getraind en op zaterdag worden er activiteiten georganiseerd. Daarnaast investeert de club in de verdere ontwikkeling van spelers en trainers. Eén van die trainers is Mitchel Strijker. Volgend seizoen is hij trainer bij de JO13.

Het enthousiasme is er onder de jeugd niet minder op geworden volgens Mitchel. “Natuurlijk missen ze de wedstrijden tegen andere clubs, maar het plezier is er niet minder om. We hebben ze in eerste instantie de keuze gegeven om één keer per week te trainen, maar iedereen wilde gewoon twee keer trainen. Zelf sta ik ook met plezier voor de groep.”
De huidige omstandigheden hebben wel invloed op de samenstelling van de training. “Je moet nog meer variëren dan normaal om de kinderen te vermaken. De ene keer trainen we aanvallend, de andere keer verdedigend of in de omschakeling. Op de zaterdagen worden er vervolgens techniektrainingen en allerlei andere activiteiten georganiseerd.”

Geen signalen

Angst dat kinderen door het ontbreken van wedstrijden afhaken is er niet. “ Die signalen krijg ik niet, zowel van de ouders als de kinderen. Iedereen komt nog steeds op de training en is enthousiast.”
Komend seizoen traint Strijker de JO13 van Hoogeveen. Hij is één van de vele jonge trainers uit de eigen geledingen die de kans krijgt zich verder te ontwikkelen. “Vanuit de technische jeugdcommissie worden we prima begeleid. Zo krijg ik ook oefenvormen mee die ik op mijn eigen trainingen dan kan uitvoeren. Daarnaast worden er mogelijkheden geboden om cursussen te volgen. Die betrokkenheid en kansen die geboden worden zorgen er ook voor dat je enthousiasme wordt vergroot. Je ziet dan ook dat er kwalitatief goede stappen worden gezet. Niet voor niets heeft de club een KNVB certificering ontvangen.”

Mitchel_Strijker_VV_Hoogeveen_Large.JPG
Bron: www.vvhoogeveen.nl