Offerein Voetbaltoernooi 2019

14 augustus 2019 10:00

Gerjo Stegeman

Vrijdag 16 augustus start de 8e editie van het Offerein Voetbaltoernooi. Het door VV Hoogeveen en HZVV georganiseerde toernooi heeft de laatste jaren een vaste plek op de voetbalkaart veroverd. Tijdens de komende editie wordt er gewerkt met een nieuwe opzet. Er zal gestreden worden om twee prijzen: de AH Offerein Bokaal en de Paviljoen Nijstad Cup.

VV Hoogeveen winnaar Offerein Bokaal 2018

Vier ploegen strijden in een halve competitie om de AH Offerein Bokaal. Deze ploegen moeten uitkomen in de Hoofklasse, 1e klasse of een vergelijkbaar niveau. Voor de komende editie zijn dat VV Hoogeveen zondag, HZVV, MSC en WHC. Daarnaast wordt er gestreden om de Paviljoen Nijstad Cup. Hier kunnen ploegen uit de tweede en derde klasse aan deelnemen aangevuld met HZVV 2. Naast laatstgenoemde ploeg zullen Dedemsvaart, Germanicus, Gramsbergen, SC Erica, WKE’16, Nieuw Buinen en Hoogeveen zaterdag deelnemen.

WAARDERING EVEN GROOT

De waardering voor alle ploegen is even groot benadrukt de organisatie. ‘We hebben er bewust voor gekozen om qua prijzengeld geen onderscheid te maken tussen beide poules. Dat betekent dat de winnaars van beide toernooien evenveel krijgen (€700,-). Dat geldt ook voor de overige klasseringen (oplopend van €150,- tot €500,-). Hiermee willen we benadrukken dat alle deelnemers voor ons even belangrijk zijn. Voor de Paviljoen Nijstad Cup is er tevens een enorme trofee aangeboden door Sport Inn Bruins.’
Elke deelnemer ontvangt dus een geldbedrag. Daarnaast zijn er ook nog prijzen voor de speler van het toernooi en de sportiefste ploeg.
De prijzenpot wordt mede bekostigd uit de opbrengsten van de entree en de ondersteuning van AH Offerein, Paviljoen Nijstad, De Muzikant en Intersport Jan Bols.

WEDSTRIJDSCHEMA

Hoogeveen zondag treft op de eerste speelavond, die wordt afgewerkt op vrijdag 16 augustus, MSC, dat komend seizoen ook weer in de Hoofdklasse speelt. Deze wedstrijd begint om 20.45 uur. HZVV speelt op dezelfde tijd tegen WHC. Dinsdag 20 augustus treft men om 20.15 uur het naar de eerste klasse gedegradeerde WHC. HZVV treft dan MSC. Op vrijdag 23 augustus wordt het toernooi om 20.45 uur afgesloten met de kraker tegen HZVV. Dit duel wordt gespeeld op het hoofdveld van HZVV. WHC neemt het op dezelfde tijd op tegen MSC.
De loting voor de eerste ronde van de Paviljoen Nijstad Cup heeft Hoogeveen zaterdag gekoppeld aan Dedemsvaart. Een duel met een extra tintje. Danny Kuiper maakte deze zomer immers de overstap van Dedemsvaart naar Hoogeveen zaterdag en doelman Raymon Slot bewandelde de omgekeerde weg. Het duel begint om 19.00 uur op het hoofdveld van Hoogeveen. Op dezelfde tijd speelt HZVV 2  tegen WKE’16. Andere wedstrijden zijn Germanicus – Nieuw Buinen en SC Erica – Gramsbergen. Deze duels beginnen om 19.30 uur.

ENTREE EN PARKEREN

Tijdens het toernooi wordt er gewerkt aan het parkteerterrein bij de voetbalvelden. Het beste kan daarom geparkeerd worden bij zwembad De Dolfijn (Bentincksdijk 10). De ingang is dit jaar bij VV Hoogeveen. De ingang bij HZVV kan niet worden gebruikt.
Jeugd tot 14 jaar kan gratis naar binnen. Volwassenen betalen vijf euro, maar kunnen tijdens de eerste speeldag een passe-partout aanschaffen. Voor tien euro kan met dan drie speelronden bezoeken. Tijdens een speelronde kan men alle wedstrijden bekijken en vrij van het ene veld naar het andere lopen. De kassa’s zijn een uur voor de eerste wedstrijd geopend. Tevens zal er een gratis programmaboekje worden uitgebracht.
De overige speeldata zijn dinsdag 20 augustus en vrijdag 23 augustus.

Offerein Voetbaltoernooi 2019

Bron: www.vvhoogeveen.nl