Hoogeveen zaterdag komt goed weg bij Lutten

SC Lutten 1

Hoogeveen 1

Ewoud Altena
Marco Santing (penalty)
David Koopman
Jan v.d. Berg
David Koopman

25 januari 2020 14:30

H (Henk) Rotmensen

Opstelling Hoogeveen 1

Verslag, samenvatting + intervierws: Gerjo Stegeman - Foto's: Albert Stegeman

SLAGHAREN - We hebben gewonnen, maar ik denk dat we over geluk niet te klagen hebben gehad’, het waren de woorden Hoogeveen-spits Danny Kuiper na afloop van de wedstrijd tegen zijn oude club Lutten. Het zei daarmee niets teveel. Na een 1-3 ruststand kreeg de thuisploeg kans op kans, maar ging er uiteindelijk slechts één in.

Beide ploegen moesten duidelijk in het ritme komen. In de beginfase viel er dan ook weinig te beleven. Hoogeveen had wel een veldoverwicht, maar wist geen gebruik te maken van de ruimtes die er zeker lagen bij Lutten.
Na een kwartier kwam de openingstreffer van Lutten min of meer uit de lucht vallen. Een inzet van Fons Veltink werd licht aangeraakt, waardoor doelman Raimon Benjamins uit balans was en verrast werd. De doelman miste de eerste seizoenshelft en stond zaterdag voor het eerst sinds zijn terugkeer bij Hoogeveen in competitieverband onder de lat.

STRAFSCHOP

Daarna was Lutten de betere ploeg, maar kwam Hoogeveen na een half uur langszij. Jan van de Berg zwaaide met zijn arm en raakte een voorzet van Ruben de Haas in het strafschopgebied met hetzelfde lichaamsdeel. Marco Santing benutte vervolgens de strafschop. De thuisploeg was van slag en Hoogeveen sloeg genadeloos toe. Eerst eiste Ruben de Haas een hoofdrol op door na een goede actie de geheel vrijstaande Marcel Lindhorst te laten scoren. Vlak voor rust werd het feest helemaal compleet. Toen Edurad Kobes vogeltje vrij een vrijetrap van Dylano Wolters tegen de binnenkant van de paal kopte en Yorno Lunenborg het laatste tikje kon geven.

KOPJES NAAR BENEDEN

Dit tot ontsteltenis van Lutten-trainer Jaap Scholing. ‘Na die 1-1 gaan de kopjes naar beneden en staan we in mijn optiek gewoon te dromen bij die twee tegentreffers’, aldus de trainer die volgende seizoen als assistent werkzaam is bij HZVV.
In de tweede helft nam Lutten veel risico en dat leek goed uit te pakken. De ploeg creëerde een aantal honderdprocent kansen, maar twee keer de lat en een uitstekende doelman Raimon Benjamins voorkwamen lange tijd dat de spanning terugkeerde. Dat laatste gebeurde twaalf minuten voor tijd wel toen David Koopman scoorde, maar verder kwam de ploeg uit Lutten uiteindelijk niet.
‘Na de 1-0 achterstand knokken we ons goed terug in de wedstrijd en gaan we met een 1-3 voorsprong de rust in. Daarna zakken we weer veel te ver terug, leveren makkelijk de bal in en laten de tegenstander voetballen. Vervolgens ontsnappen we een aantal keren. We hadden er veel korter op moeten zitten en dat zal de komende weken beter moeten’, was het relaas van Danny Kuiper na afloop.

Man van de wedstrijd: Dylano Wolters