Hoogeveen zaterdag bindt ook ZZVV aan zegekar

ZZVV 1

Hoogeveen 1

Danny Kuiper (penalty)
Jelle Verburg
Nick Vredenborg
Nick Vredenborg
Jarno van den Boomen

26 oktober 2019 15:00

Hans Bulthuis

Opstelling Hoogeveen 1

Verslag, samenvatting + interview: Gerjo Stegeman - Foto's: Albert Stegeman

ZUIDWOLDE – Hoogeveen zaterdag heeft opnieuw goede zaken gedaan. De altijd lastige uitwedstrijd in Zuidwolde tegen ZZVV werd met 0-3 gewonnen door de ploeg van trainer Edward Sabandar. Hoogeveen blijft hierdoor samen met CSVC en Nieuwleusen in het spoor van koploper Achilles1894. Er is inmiddels al een duidelijk afscheiding tussen de top vier en de rest.

Na de prima prestatie van een week eerder tegen SCD’83 liet Sabandar zijn ploeg tegen ZZVV ongewijzigd. Hetzelfde gold voor de spelwijze. Opnieuw vormden Danny Kuiper en Enrico Schonewille het spitsenduo en startte men met een vijf mans verdediging met twee opkomende backs.
Net als een week eerder in Dedemsvaart kwam men ook nu snel op voorsprong. Enrico Schonewille werd in het strafschopgebied licht aangetikt door Jarno van den Boomen, waarna scheidsrechter Hans Bulthuis de bal op de stip legde. Danny Kuiper had vervolgens geen moeite om in de zevende minuut dit buitenkansje te verzilveren.

GEEN EENRICHTINGSVERKEER

Het was echter geen eenrichtingsverkeer. ZZVV liet dan ook zeker van zich horen en was ook gevaarlijk. Zo voorkwam doelman Edwin Santing met een geweldige redding dat Joël Huiskes uit een vrijetrap de gelijkmaker scoorde. Ook Xander Adema en Jovanni van Dijk waren dichtbij een treffer.
Ondertussen was Hoogeveen in de omschakeling gevaarlijk en dat leidde halverwege de eerste helft tot de tweede treffer. Dylan Bezuyen stoomde op van eigen helft, ging de combinatie aan met Danny Kuiper, en bleef vervolgens zeer koelbloedig oog in oog met doelman Jelle Verburg.
Vlak voor rust eiste opnieuw Edwin Santing een hoofdrol op door met een katachtige reflex opnieuw een treffer van Huiskes te voorkomen.

TWEEDE GELE KAART

Huiskes had sowieso het geluk niet aan zijn zijde, want in het begin van de tweede helft schoot hij een vrijetrap ook nog eens op de paal. Daarna was het echter ook gedaan met de dadendrang van de thuisploeg. Helemaal toen Nick Vredenborg na ruim een uur kon inrukken met een tweede gele kaart nadat hij valk daarvoor nog was ontsnapt na een veel te harde charge op Joy Eising.
Vlak daarna gooide Jesse de Haas de wedstrijd definitief in het slot door een vrijetrap hard achter doelman Verburg te schieten. De score had vervolgens nog verder kunnen oplopen, ware het niet dat Marcel Linthorst tot drie keer toe het vizier niet op scherp had staan.
Hoogeveen ging echter tevreden van het veld en kan zich opmaken voor de derby volgende week in eigen huis tegen Hollandscheveld, dat de laatste weken ook goed bezig is.

Man van de wedstrijd: Edwin Santing