Hoogeveen zaterdag loopt averij op

CSVC 1

Hoogeveen 1

Bram Maes
Rick Bos

23 november 2019 14:30

Dennis Smit

Verslag + foto's: Gerjo Stegeman

COEVORDEN – Een week voor de kraker tegen koploper Achilles 1894 liep Hoogeveen zaterdag in de topper tegen CSVC averij op. In een wedstrijd die het aanzien nauwelijks waard was, bleven beide ploegen steken op een doelpuntloos gelijkspel. Hoogeveen zag hierdoor de achterstand op de koploper uit Assen oplopen naar vijf punten.

Voor Hoogeveen staat de druk er volgende week tegen de Asser concurrent dan ook volop op. Om de competitie nog enigszins spannend te houden is winst tegen de tot nu toe ongenaakbare koploper noodzakelijk. Omdat te bereiken zal het anders moeten dan afgelopen zaterdag.
De laatste weken speelde Hoogeveen de wedstrijden op kunstgras. De overschakeling naar natuurgras blijkt dan een zeer lastige te zijn. Bij Hoogeveen zullen ze dat nooit als excuus gebruiken, maar ook in Coevorden bleek de omschakeling van de plastic sprieten naar natuurgras weer een lastige. Het was glibberen en glijden geblazen.

NAUWELIJKS IETS TE BELEVEN

Gevolg was dat er bijna niets lukte. Dat gold ook voor de promovendus uit Coevorden, die na een super start de laatste weken ook wat steken liet vallen. Gevolg was dat er nauwelijks iets te beleven viel. Enige noemenswaardige in de eerste helft waren twee pittige overtredingen. Brams Maes en Marco Santing gingen er vlak achter elkaar fors in, maar kwamen weg met geel. Het leidde tot veel gemopper en gezeur en paste wat dat betreft precies in het beeld van de wedstrijd.
In de tweede helft veranderde er niet veel. Halverwege verloor Hoogeveen wel wat meer de grip op het middenveld en ontstond er ook wat meer dreiging aan Coevorder zijde. De beste en enige grote kans was een kwartier voor tijd voor Hilko Koster. Hij stuitte echter op de alert keepende Edwin Santing. Aan Hoogeveen-zijde kwam de meeste dreiging van Danny Kuiper. Scoren lukte echter niet. Een wedstrijd die ook geen winnaar verdiende eindigde zo met een passende uitslag.

CSVC – Hoogeveen zaterdag: 0-0 (0-0). Scheidsrechter: Dennis Smit. Gele kaarten: Maes, Bos (beiden CSVC), Marco Santing (Hoogeveen). Opstelling Hoogeveen: Edwin Santing, Kobes, Lunenborg, Marco Santing, Kuiper, Schonewille, Eising, Mol, Bezuyen, Wolters, Djababoe.

Man van de wedstrijd: Edwin Santing

Deze keer geen Hoogeveen TV.