Wondersloffen Margaritha schieten Hoogeveen langs MSC

20 oktober 2019 14:00

Richard Witlox

Onbekend

MEPPEL – Op ‘geleende’ voetbalschoenen schoot Jearl Margaritha Hoogeveen zondag uiteindelijk langs MSC. De aanvaller beschikte in eerste instantie niet over het juiste schoeisel en gleed alle kanten op. Gelukkig kon ploeggenoot Tom Heerkes hem helpen aan een goed paar schoeisel. Met als resultaat de bevrijdende 0-2 in de slotfase van een wedstrijd die Hoogeveen uiteindelijk met 0-3 won.

Het was de eerste wedstrijd op wat het ‘Wembley-veld’ van Meppel moet worden. Twee weken geleden ging er tot ergernis van Hoogeveen nog een streep door de wedstrijd. Nu had de Meppeler ‘groundmaster’ het veld goedgekeurd en kon er op de verjaardag van trainer Nico Haak dus wel worden gevoetbald, al was het bij vlagen nog wel glibberen en glijden.
Hoogeveen startte met dezelfde elf namen als in het een week eerder gewonnen duel met JOS Watergraafsmeer. De ploeg die eerder tijdens de Offerein Bokaal de Meppelers met 10-1 een pak rammel had gegeven, was ook nu vanaf het begin de bovenliggende partij. Al na twee minuten was Hoogeveen dichtbij een treffer toen een inzet van Jearl Margaritha met de hand van een MSC-er van de doellijn werd gehaald. Het ontging de scheidsrechter.
Vervolgens was Hoogeveen met name gevaarlijks middels schoten van afstand van Margaritha, Menno Heerkes en Zwikker. Voor het grootste gevaar zorgde de thuisploeg na een half uur zelf toen een inzet van een eigen speler op de lat belandde.
Vervolgens onderscheidde MSC-goalie Marco Holterman zich door zowel Björn Zwikker als Jearl Margaritha van scoren af te houden. Wonderwel bleef het zo 0-0 bij de rust.

GELEENDE VOETBALSCHOENEN

Met de geleende voetbalschoenen aan was Maragritha in de tweede helft als wel snel trefzeker. Al na twee minuten lag de dik verdiende openingstreffer in het net. Toch kon Hoogeveen niet echt doordrukken en bleven de Meppelers in leven. Die voerden de druk ook op en zo werd het zelfs nog even billenknijpen voor Hoogeveen, zonder dat men veel weggaf.
Toch was de opluchting groot toen opnieuw Margaritha twee minuten voor tijd de wedstrijd definitief in Hoogeveens voordeel besliste. Vlak daarna moest MSC ook nog eens met tien spelers verder toen Remco van Keulen terecht rood kreeg na een forse charge van achteren op Margaritha. Met een zeer fraai slotakkoord pracht Björn Zwikker de eindstand ook nog eens op 0-3. Een juiste afspiegeling van de krachtsverhoudingen in het veld.
Door de zege en het puntverlies van SJC zit Hoogeveen de nummer twee weer op de hielen. De achterstand op koploper Hollandia bedraagt vier verliespunten. De ploeg uit Hoorn heeft nog een wedstrijd tegoed in Meppel tegen MSC. Voor Hoogeveen wacht volgende week de uitwedstrijd in Haren tegen Be Quick 1887.

Man van de wedstrijd: Jearl Margaritha

Deze keer geen Hoogeveen TV - Foto's: Martin van Dijk