Collectieve wanprestatie Hoogeveen bij Quick’20

15 september 2019 14:00

Jarno Akkerman

Verslag: Gerjo Stegeman/Jan Vos - Foto's: Martin van Dijk

OLDENZAAL – ‘Een collectieve wanprestatie’. Het waren de duidelijke woorden van Hoogeveen-trainer Nico Haak na de met 5-4 verloren uitwedstrijd bij Quick’20. De trainer zag zijn ploeg de doelpunten wel heel makkelijk weggeven en de thuisploeg uitlopen naar een 5-1 voorsprong. In de slotfase rechtte men nog wel de rug en begon ook Quick’20 slordig te worden. Hoogeveen kwam nog terug tot 5-4, maar daar bleef het bij.

‘Het zou ook teveel van het goede zijn geweest’, aldus Nico Haak na afloop reagerend op een mogelijke puntendeling in de slotfase. ‘De comeback in de slotminuten vergoedt de pijn van de nederlaag nog enigszins en daar moet ik mijn ploeg een compliment voor maken. Voor het overige mag duidelijk zijn dat we op dit moment nog niet laten zien wat we graag zouden willen.’

GEPRUTS AAN HOOGEVEEN-ZIJDE

In de beginfase was er nog sprake van een gelijk opgaande strijd, waarin Hoogeveen via een afstandsschot van Saber Hendriks het eerst gevaarlijk werd. De eerste de beste kans voor Quick’20 was na twintig minuten echter meteen raak. Cem Köse was de doelpuntenmaker. Tien minuten voor het rustsignaal verdubbelde Wesley van Houten namens de Oldenzalers de score. De thuisploeg strafte gepruts aan Hoogeveen-zijde, dat aan de bal erg slordig was, genadeloos af. Daarnaast was het tempo aan Hoogeveen-zijde veel te laag en werden er veel duels verloren.
Vlak voor de thee werd Hoogeveen nog wel even dreigend via Jearl Margaritha. Twee keer ging zijn inzet echter voorlangs.

HOOPVOL BEGIN

Met Mesud Yildirim voor Sebastian Kleinheerenbrink en Thomas Reinders voor Giorney Rojer begon Hoogeveen nog hoopvol aan de tweede helft. Tot grote kansen leidde dat niet. Halverwege het tweede bedrijf ging het vervolgens opnieuw mis. Dylan Rickhoff kreeg alle ruimte om uit te halen en passeerde doelman Kevin Borgman. Twee minuten later werd het leed nog groter, toen Issy Wevers dramatisch verdedigen van Hoogeveen-zijde genadeloos afstrafte. Een blamage dreigde.
Een kwartier voor tijd gaf Saber Hendriks de stand een wat dragelijker aanzien doen een voorzet van Björn Zwikker in het doel te leggen. Twee minuten later lag de bal er echter ook alweer aan de andere kant in toen Kevin Borgman met een lob werd gepasseerd door opnieuw Dylan Rickhoff.
Daarna zakte het bij Quick’20 ook als een kaartenhuis in elkaar en Hoogeveen profiteerde daar gretig van. Eerst benutte Saber Hendriks een strafschop, waarna Ruben d’Hollosy in eigen doel schoot. Helemaal spannend werd het toen Jearl Margaritha in de vierde minuut van de blessuretijd ook nog de aansluitingstreffer scoorde. Meer zat er echter niet in en Hoogeveen mocht daar gezien de hele wedstrijd ook geen aanspraak op maken.

Hoogeveen TV was deze keer niet aanwezig.