Strijdend Hoogeveen krijgt te weinig in Velsen

Hoofdklasse A

23 februari 2020 14:00

Rob Souwen

Opstelling Hoogeveen 1 (zon)

DRIEHUIS – Hoogeveen liep opnieuw schade op in de titelrace. Tegen Velsen bleef men steken op 0-0. De ploeg van trainer Nico Haak kreeg daarmee te weinig. Men domineerde de hele wedstrijd en gaf geen kans weg. Voorin ontbreekt het momenteel echter aan scorend vermogen. Men was dan ook vooral met afstandsschoten gevaarlijk.

‘We wisten dat Hoogeveen een goed voetballende ploeg heeft en dat de omstandigheden voor ons gunstig waren’, gaf Velsen-doelman Yorinn Albers na afloop de verwachtingen van de thuisploeg weer. ‘Onze opdracht was om hun op te wachten en te zorgen dat ze er voetballend niet doorheen konden komen’.

GESLAAGDE MISSIE

Een missie waar de ploeg van trainer Martin Haar uiteindelijk dus in slaagde. Hoogeveen liep zich dan ook stuk op de hechte defensie van de thuisploeg. Wel bleef men ook op het zware veld vasthouden aan het vertrouwde spelletje. ‘Met wind tegen hebben lange ballen sowieso geen zin, dus je probeert gewoon goed te voetballen. We hebben daar het team ook voor en bij vlagen is dat ook goed gelukt’, aldus Kjelt Engbers na afloop, die daarmee niet teveel zei. Zelf was Engbers een aantal keren dreigend. Telkens wist doelman Albers er echter net zijn hand achter te zetten.
In de tweede helft werd Hoogeveen in slotfase ook twee keer voor het doel gevaarlijk. De ingevallen Sebastian Kleinheerenbrink en Twan Berends waren beiden uit een corner dichtbij een treffer. Kleinheerenbrink was net te laat, terwijl Berends de bal totaal verkeerd raakte een paar centimeter voor het doel.

POSITIEF

Ondanks de schade die men de laatste weken heeft opgelopen, blijft Kjelt Engbers positief als het gaat om de titelkansen. ‘We moeten gewoon naar boven blijven kijken. Vandaag speelden we goed en hebben vanaf afstand ook best het nodige gecreëerd. We zullen nu weer op zoek moeten naar doelpunten, want ons spel is gewoon prima.

Man van de wedstrijd: Kjelt Engbers