Hoogeveen zaterdag naar halve finale nacompetitie

Hoogeveen 1

S.V. Oosterwolde 1

2e klasse/3e klasse 2e kl. K/L - 3e kl. A/B/C/D

3 juni 2023 19:00

mevr S.A. Brinkkemper

Sportpark Bentinckspark
Sportveldenweg 1
7902NX
HOOGEVEEN

Verslag, samenvatting + interview: Gerjo Stegeman - Foto's: Albert Stegeman

HOOGEVEEN – Het blijft één en al vrolijkheid bij VV Hoogeveen. Na het kampioenschap van Hoogeveen zondag is ook de zaterdagtak nog volop in de race om promotie naar de 2e klasse. Dankzij een 1-0 overwinning tegen SV Oosterwolde plaatste de ploeg zich voor de halve finale van de nacompetitie. Daarin is aanstaande zaterdag thuis competitiegenoot FC Klazienaveen de tegenstander.

Er zat duidelijk spanning op bij Hoogeveen, erkende ook Kevin Kerssies na afloop. “De laatste jaren haalden we de nacompetitie steeds net niet, dus dan wil je het nu ook laten zien. Daar komt bij dat je een tegenstander treft die een klasse hoger speelt en goed kan voetballen. Onze trainer Rick Mulder had eerder dit seizoen met HZVV nog in de beker tegen ze gespeeld en won toen fortuinlijk in de slotminuut via een benutte strafschop.”

Strafschop niet gegeven

Hoogeveen had dan ook moeite om in de wedstrijd te komen. Oosterwolde oogde degelijk en straalde meer rust uit. Via spits Robbin Wagenaar was het ook dichtbij de openingstreffer. Die leek er na bijna een kwartier ook te komen toen scheidsrechter Brinkkemper resoluut naar de strafschopstip wees na een vermeende overtreding van doelman Slot op Wagenaar. Na overleg met haar assistent-scheidsrechter draaide ze de beslissing echter terug. Beelden van Hoogeveen TV wezen ook uit dat dit terecht was.

Hierna kwam de wedstrijd meer in evenwicht en gebeurde er nauwelijks iets. Tot vlak voor rust Eduard Kobes bijna raak kopte. Een situatie die zich vlak na de thee nogmaals herhaalde. Met de sterk ingevallen Zifyon Djababoe werd Hoogeveen ook dreigender en werd na bijna een uur de wedstrijd opengebroken. Op prachtige wijze stuurde Dylano Wolters Djababoe weg. Die behield het overzicht en vond de scorende Kevin Kerssies.

Hoogeveen verzuimt afstand te nemen

Na deze bevrijdende treffer verzuimde Hoogeveen verder afstand te nemen. Het kreeg daar alle ruimte en ook de mogelijkheden voor. In de eindfase was men echter te onzorgvuldig. De tweede klasser uit Oosterwolde bleef hierdoor in leven en was nog twee keer dichtbij de gelijkmaker. Dat kwam ook doordat Hoogeveen hinkte op twee gedachten; de voorsprong verdedigen of op jacht gaan naar de tweede treffer.

Na acht minuten blessuretijd volgde uiteindelijk de ontlading bij de thuisploeg en was er verdriet bij de tegenstander dat degradeerde. “Vorige week na afloop was het maar een dooie boel bij ons in de kleedkamer ondanks dat we ons hadden geplaatst voor de nacompetitie. Dat was natuurlijk wel bijzonder. Vandaag was de beleving echter helemaal terug en dat zag je ook aan de ontlading na afloop”, keek matchwinner Kevin Kerssies terug.

Klazienaveen volgende tegenstander

Volgende week wacht met FC Klazienaveen thuis een bekende in de halve finale. De Zuidoost-Drenten sloten een hectische week, met een ware trainerssoap, via strafschoppen winnend af tegen tweedeklasser Be Quick Dokkum. In de competitie eindigden ze achter Hoogeveen als derde en won Hoogeveen nog niet zo lang geleden thuis met 6-1. De wedstrijd begint om 14.30 uur en is ook live te volgen via Hoogeveen TV.