Hoogeveen zet goede reeks voort tegen SJS

SJS 1

Hoogeveen 1

8 april 2023 14:30

S.L. Oostwoud

Sportpark Julianastraat
Julianastraat 85
9503LD
STADSKANAAL

Opstelling Hoogeveen 1

Verslag, samenvatting, reacties + foto's: Gerjo Stegeman

STADSKANAAL – Het was zo’n middag waarop Hoogeveen zaterdag nog niet zo lang gelden zo maar eens punten zou kunnen verspelen. Op een knollenveld toonde de ploeg echter volwassenheid en boekte hij ondanks de lastige omstandigheden een zakelijke overwinning. Twan Reinders stond met een doelpunt en een assist aan de basis van de zege.

“Het was een zeer matige wedstrijd. Ik denk dat beide ploegen moeite hadden met een hobbelige veld en nauwelijks kansen hebben gecreëerd. Dan moet je gewoon zorgen dat je zo’n wedstrijd over de streep trekt en dat is vandaag wel gelukt”, keek Reinders na afloop terug voor de camera van Hoogeveen TV.

Goed gevoel

Hoogeveen ging natuurlijk met een goed gevoel de wedstrijd in na deze zeges tegen Klazienaveen, HSC en ZZVV. Ondanks dat de wedstrijd maar niet op gang wilde komen, werd dat goede gevoel na ruim een kwartier voortgezet. SJS verdedigde niet goed uit, waarna de bal voor de voeten kwam van Reinders, die met een hele trap doelman De Jonge het nakijken gaf. Vlak daarna was de doelpuntenmaker nogmaals gevaarlijk, maar ditmaal werd zijn inzet geblokt door Ronald Zuidema. Het was meteen een laatste gevaarlijke moment in de eerste helft, die verder van een erbarmelijk niveau was.

In de tweede helft zette de thuisploeg iets meer druk en werd het ook wat dreigender. Echt in de problemen kwam Hoogeveen echter niet, dat het zelf een paar keer zonder succes van afstand probeerde. Halverwege de tweede helft slaagde men er eindelijk in wel een goede aanval op de mat te leggen en dat leidde meteen tot de tweede treffer. Met een prachtige assist bediende Twan Reinders Kevin Kerssies die zijn zestiende seizoenstreffer liet noteren.

Pas in de slotfase was SJS nog dichtbij de aansluitingstreffer. Frank Veneman, Kelvin Oosting en Floris Wientjes hadden alle drie het vizier echter niet op scherp staan.

Zelfvertrouwen groeit

Twan Reinders ziet het zelfvertrouwen binnen de ploeg met de week verder toenemen. “De ommekeer voor ons was de wedstrijd tegen DKB die we knullig verloren. Voetballend waren toen helemaal niet zo slecht, maar je krijgt ze zo uit het niets om de oren. Toen hadden we er een hard hoofd in of het dit seizoen nog wel wat zou worden. De laatste vier wedstrijden zie je het vertrouwen toenemen en win je wedstrijden zoals vandaag gewoon.”

Bovenin de ranglijst maakte deze keer niemand een fout. Het betekent dat ZZVV nog steeds koploper is met zes punten voorsprong op Hoogeveen. Daartussen staat nog Klazienaveen dat één puntje meer heeft. Nummer 4 Zuidlaren staat op vijf punten van de ploeg van trainer Herman Schonewille. Plek drie levert na afloop sowieso promotieduels op. Het is voorlopig het hoofddoel voor Hoogeveen zaterdag.