Hoogeveen zondag probleemloos naar volgende bekerronde

Rolder Boys 1

Hoogeveen 1 (zon)

Mannen KNVB beker Amateurs 2e ronde Groep 1 KO regio 2

24 november 2022 20:00

P.J. Tanja

Sportpark Boerbos
Nijlanderstraat 34
9451BM
ROLDE

Opstelling Hoogeveen 1 (zon)

Verslag + samenvatting: Gerjo Stegeman

ROLDE – Hoogeveen zondag heeft zich donderdagavond vrij eenvoudig weten te plaatsen voor de volgende bekerronde. Daar waar andere clubs uit de 4e divisie het moeilijk hadden of zelfs sneuvelden, bracht Hoogeveen het niveauverschil tegen eersteklasser Rolder Boys ook op het veld tot uiting. Het werd uiteindelijk 2-4.

Hoogeveen startte meteen gretig aan de wedstrijd en wilde zo veel mogelijk krachten sparen voor de topper van aanstaande zondag. Al na één minuut leek het ook de score te openen, maar de treffer van Jamai Kriekjes werd afgekeurd wegens buitenspel. De eerste aanval van Rolder Boys was meteen wel raak. Na een struikelpartij van Louis Vijfhuizen kon Siemen Krikke alleen doorgaan en doelman Renzo Hemmes het nakijken geven.

Schade hersteld

Hoogeveen was na deze verrassende achterstand niet van slag en herstelde vijf minuten later de schade al weer. Op aangegeven van broertje Tom mocht Menno Heerkes aanleggen. De middenvelder zag de bal vervolgens in de kruising belanden. Hierna werd de druk op het dappere Rolder Boys steeds groter, zeker nadat Hoogeveen het tempo verder omhoog gooide. Een treffer kon dan ook niet uitblijven en viel na 38 minuten. Justin Benjamins speelde zich knap vrij en gaf doelman Bruinsma het nakijken.

Spanning verdwenen

In de tweede helft was de spanning snel verdwenen en besliste Hoogeveen binnen een kwartier de wedstrijd. Eerst werkte Louis Vijfhuizen een corner van Menno Heerkes binnen, waarna diezelfde Vijfhuizen ook aan de basis stond van de 1-4 van Jamai Kriekjes.

Hoogeveen vond het vervolgens wel welletjes, terwijl Rolder Boys de schade wilde beperken. Dat laatste lukte en men wist via een fraaie treffer van Sander Jansen de eindstand een nog iets dragelijker karakter te geven.

Domper

Domper bij Hoogeveen was het uitvallen in de slotfase van Raphael Ngendakumana. De aanvaller leek net verlost te zijn van vage knieproblemen, maar moest er nu met een naar het zich liet aanzien zware enkelblessure van af.

Zondag speelt Hoogeveen om 14.00 uur thuis de topper tegen SJC uit Noordwijk. Dit duel is ook weer live te volgen via Hoogeveen TV.