Zakelijke overwinning voor Hoogeveen 2

Hoogeveen 2

Vitesse'63 2

Assist: Zion Benita
Speler Vitesse '63 (schot)
Speler Vitesse '63
Zion Benita (afstandschot)

1 april 2023 12:00

K Lichtendonk

Sportpark Bentinckspark
Sportveldenweg 1
7902NX
HOOGEVEEN

Voor Hoogeveen was Vitesse '63 de tegenstander op de zaterdagmiddag. Na de winterstop heeft Hoogeveen nog de ongeslagen status door overwinningen op CSVC, DZOH en Gramsbergen. Deze wilde men natuurlijk behouden en had na de uitnederlaag in het vorige kalenderjaar in Koekange nog 'een appeltje te schillen' met de mannen van Vitesse '63.
Vooral in de beginfase had Hoogeveen veel balbezit en controle over de wedstrijd. Het leidde tot enkele kansen voor Thomas Penninkhof en Amar Kardasevic die helaas geen doel troffen. Laatstegenoemde moest zich halverwege de eerste helft zelfs laten vervangen nadat deze geblesseerd raakte na een stevige charge van een Vitesse '63 speler. Scheidsrechter Lichtendonk hield de kaarten op zak maar deelde wel een waarschuwing uit. Kardasevic, die nota bene net terug kwam van deze enkelblessure werd vervangen door JO19-1 speler, Daiman Schonewille. Hoogeveen was genoodzaakt om JO19-1 spelers Daiman Schonewille en Willem Meijer toe te voegen ivm de vele geblesseerden en afwezigen. Hoogeveen begon nu iets door begon te drukken. Zion Benita brak door over links door op snelheid zijn man te kloppen en gaf de bal strak en laag voor. Bij de 2e paal stond de net ingevallen Schonewille volledig vrij om de bal in te schieten. Hoogeveen kwam terecht op een 1-0 voorsprong. De ploeg kon echter de score niet verdubbelen waarop een spaarzame aanval van Vitesse ineens de 1-1 gelijke stand op het scorebord bracht. Hoogeveen hield hierna toch weer veelal balbezit tot frustratie van de tegenstander, die ook eigenlijk al een tijdje aan het 'mekkeren' was. De combinatie van dat en na weer een stevige overtreding was de maat voor scheidsrechter Lichtendonk vol en kreeg de verdediger van Vitesse een gele kaart voorgeschoteld. Er weer niet meer gescoord en met een 1-1 ruststand gingen beide ploegen ' aan de thee'. Zoals altijd werden de puntjes op de i gezet en ging Hoogeveen weer goed van start. Eigenlijk net als in de beginfase van de eerste helft weer veel balbezit  en kansen voor Hoogeveen. Dit keer waren het Dylan Eijberink en wederom Thomas Penninkhof die bijna het net wisten te vinden maar de keeper van Vitesse '63 wist de inzetten te keren. Ook een voorzet van Arjan Faken werd door Nicky Seinen net naast de goal gekopt. Niet veel later was het toch raak. Zion Benita trok ala Arjen Robben van rechts naar binnen en schoot met links vanaf randje 16 de bal in de lange hoek en liet de keeper kansloos. Hoogeveen kwam op een 2-1 voorsprong. Kort hierop werden routinier Geert-Jan de Blecourt en Thomas Penninkhof vervangen door Basir Sarhadi en Willem Meijer. Hoogeveen probeerde het nog wel maar duel werd op sommige momenten wat grimmiger. Aanvoeder Nicky Seinen kreeg het aan de stok met de aanvoerder van de tegenstander, Dylano Giethoorn stond verbaal z'n mannetje tegen de alsmaar meer zeurende tegenstander en Jannes Hinderiks moest nog een elleboog in het gezicht moest incasseren, net buiten het zicht van de scheidsrechter.
Hoogeveen kwam in de slotfase wel behoorlijk onder druk te staan omdat de tegenstander alles of niets ging spelen maar door reddingen van keeper Marcel Kowal, het dichtlopen van de gaten door Jeffrey Duinkerken en een blok van Daiman Schonewille in blessuretijd hield Hoogeveen de 3 punten in huis. Op 13 april speelt Hoogeveen 2 een doordeweekse inhaalwedstrijd uit tegen Rouveen. Opstelling Hoogeveen: Kowal, Faken, Giethoorn, Duinkerken, Hinderiks, de Blecourt (Meijer), Seinen, Kardasevic (Schonewille), Benita, Penninkhof (Sarhadi), Eijberink.