Hoogeveen zaterdag verstoort feestje ZZVV

Matthijs Capellen (e.d.)
Assist: Raymon Slot
Jovanni van Dijk
Sander van Veen (penalty)

3e klasse D

1 april 2023 17:00

A.S. Broersma

Sportpark Bentinckspark
Sportveldenweg 1
7902NX
HOOGEVEEN

Verslag, samenvatting, reacties + foto's: Gerjo Stegeman

ZUIDWOLDE – Hoogeveen zaterdag wenste zaterdag niet mee te werken aan het 60-jarig verjaardagsfeestje van ZZVV. Bij rust zat de stemming er nog goed in bij het feestvarken en leidde men met 1-0. In de tweede helft sloeg Hoogeveen echter genadeloos toe en won het uiteindelijk met 1-4.

Hoogeveen verkleinde daarmee het gat met ZZVV tot zes punten en naderde nummer twee Klazienaveen op één puntje. De voorsprong is dan ook nog steeds riant voor de Zuidwoldigers, maar in tegenstelling tot Hoogeveen treft men nog drie ploegen uit de top vijf tijdens de resterende zeven wedstrijden.

Aardige beginfase

De 500 toeschouwers zagen een aardige beginfase op sportpark Woltingeslag. Daarna zakte het spelpeil echter ver weg en creëerden beiden ploegen nauwelijks iets. Tot vlak voor rust de thuisploeg uit het niets toesloeg. Een vrijetrap van Wouter Marinus werd binnen geprikt door Nick Vredenborg.

Na de rust herstelde Hoogeveen de schade al snel. Eduard Kobes stond op de goede plek om een corner van Dylano Wolters af te ronden. Hierna golfde het spel op en neer en was Janou van Veen dichtbij een hernieuwde voorsprong voor de koploper. Zijn inzet ging rakelings voorlangs.

Eigen doelpunt

Halverwege de tweede helft was het aan de andere kant wel raak. Kevin Kerssies omspeelde de doelman en zag zijn inzet op de doellijn in het eigen doel worden gewerkt door Matthijs Capellen. ZZVV kwam deze klap niet meer te boven en Hoogeveen profiteerde optimaal. Marcel Linthorst mistte nog een enorme kans, maar zag uiteindelijk Dylano Wolters alsnog de knock-out uitdelen. In de blessuretijd maakte Sander van Veen het Hoogeveense feestje nog groter door de eindstand op 1-4 te bepalen.

Erg zuur

“Dit is wel erg zuur. Je wilt graag een mooie bijdrage leveren aan het jubileum van de club en al het werk dat de vrijwilligers hebben verricht. Als dat niet lukt, is dat flink balen”, was de reactie van ZZVV-speler Wouter Marinus na afloop. “Natuurlijk hebben we nog een aardige voorsprong, maar vandaag leert ons dat we er nog niet zijn. Een off-day zoals vandaag mag ons eigenlijk niet overkomen. We spelen nu drie keer thuis en dat moet gewoon negen punten opleveren.”

Realistisch

Aan de andere kant was Dylano Wolters ook realistisch. “Natuurlijk is het programma van ZZVV op papier zwaarder, maar wij mogen dan in de resterende zeven wedstrijden geen fout meer maken. Wij hoeven verder dan ook niet te rekenen. Belangrijkste op dit moment is dat we de laatste weken in een flow zitten. Je ziet dan ook dat alles mee gaat zitten. We spelen het hele seizoen al wel goed, maar het grote verschil is dat we nu ook makkelijk scoren.”