Hoogeveen 1 - CSVC 1

Hoogeveen 1 - CSVC 1

Hoogeveen zaterdag wil goede gevoel vasthouden in thuiswedstrijd tegen CSVC

Hoogeveen zaterdag kent na een moeizame competitiestart tot nu toe een goed seizoen. De ploeg van Herman Schonewille en Marlon Kruis draait mee in de top van de ranglijst en wil zaterdag in de thuiswedstrijd tegen CSVC dat goede gevoel vasthouden. De wedstrijd begint om 13.30 uur. Na afloop live het Nederlands Elftal op het grote scherm in de kantine.

Hoogeveen_zaterdag_-_CSVC_2021-2022_Large.JPG
Een fragment uit de onderlinge confronatie van vorig seizoen.

Drie weken geleden leek Hoogeveen na de nederlaag tegen ZZVV de titelstrijd te kunnen vergeten. Het gat met de ploeg uit Zuidwolde bedroeg toen negen punten. Na zaterdag ziet de wereld er weer anders uit. Er zit zand in de motor bij ZZVV en Hoogeveen voelt zich zeer content met de rol van jager. Inmiddels is de achterstand geslonken tot vier punten.

Om in de race te blijven mag Hoogeveen in de laatste twee wedstrijden voor de winterstop tegen laagvliegers CSVC en WVV natuurlijk geen misstap maken.

Dat CSVC op de dertiende plaats staat mag na de goede competitiestart toch wel verrassend worden genoemd. De Coevordenaren werkten zich in de slotfase van het vorige seizoen uit de degradatiezone en handhaafden zich uiteindelijk in de derde klasse. Onder leiding van Marco Reitsma, die een verleden heeft als jeugdtrainer bij Hoogeveen, werden zes punten gepakt uit de eerste drie wedstrijden. Sindsdien kwam de klad erin en werd er niet meer gewonnen. Vorige week was hekkensluiter Hollandscheveld met 0-2 te sterk.

Het duel met CSVC betekent ook een weerzien met Ismail Uçan. De spits was vorig seizoen nog topscorer bij Hoogeveen, maar stapte vlak voor het einde van het seizoen uit onvrede op. Hij zal zaterdag ongetwijfeld extra scherp zijn en zijn oude ploeg pijn willen doen.

In Hoogeveen stonden beide ploegen vijf keer eerder tegenover elkaar. Hiervan wonnen de Coevordenaren er drie en trok Hoogeveen twee keer aan het langste eind. Dat laatste was ook vorig seizoen het geval toen er met 3-1 werd gewonnen mede dankzij een treffer van Uçan.

De wedstrijd begint zaterdag om 13.30 uur. ’s Avonds zijn de reacties van beide partijen en de samenvatting te zien via Hoogeveen TV.

Een dag later speelt Hoogeveen zondag in de Vierde Divisie uit bij Velsen. Dit duel begint om 14.00 uur en is vanaf 13.45 uur ook live te volgen via Hoogeveen TV.

2022-2023_wedstrijdsponsor_Hoogeveen_zaterdag_-_CSVC.jpg

Kleedkamer

Wordt gespeeld op veld

veld 7