Hoogeveen zaterdag wint Paviljoen Nijstad Cup

7902NX
HOOGEVEEN

Verslag + samenvatting: Gerjo Stegeman - Foto's: Tijn Jutstra

HOOGEVEEN – Hoogeveen zaterdag heeft de eerste prijs van het seizoen binnen. De derdeklasser won verrassend het toernooi om de Paviljoen Nijstad Cup. Nadat eerder ZZVV en Achilles 1894 werden verslagen, won de ploeg van trainer Herman Schonewille nu verdiend met 2-0 van tweedeklasser Dalen.

Het verleden heeft al vaak uitgewezen dat uit de voorbereiding niet veel conclusies moeten worden getrokken. Toch is duidelijk dat er bij Hoogeveen een ploeg staat die ervoor wil strijden met ook nog eens jonge talenten die aan de deur kloppen.
Opvallende naam is verder die van Kevin Kerssies. De aanvaller gold als groot talent, maar koos er uiteindelijk zelf voor om in het tweede elftal te gaan spelen. Nu heeft hij besloten er toch weer vol voor te gaan. Tijdens het toernooi zette hij zijn ambities meteen kracht bij en liet zich ook in de finale weer gelden.

Openingsgoal

Na negen minuten opende de hij de score na een prachtige pass van de teruggekeerde Zifyon Djababoe. Hoogeveen bleef vervolgens goed combineren en druk zetten. Het wist het overwicht lange tijd echter niet in de score tot uitdrukking te brengen. Tot de 35e minuut. Met een weergaloze pass bediende Jan ten Cate de opnieuw scorend Kevin Kerssies, die ook zou worden uitgeroepen tot beste speler van het toernooi.

Afstandsschot

Dalen kon hier met uitzondering van een afstandsschot van Juul Waarsing weinig tegenover zetten. De ploeg van trainer Michel Kerdijk kon dan ook geen vervolg geven aan de goede wedstrijden tegen LTC en DVC Dedemsvaart. Er lukte weinig en voorin werd nauwelijks iets gecreëerd.
Ook in de tweede helft kwam Hoogeveen niet in de problemen. Zelf scoorde het ook niet meer, al raakte Jan ten Cate nog wel de paal.

Enorme boost

De eindzege zal de Hoogeveners een enorme boost geven. Vooral ook omdat het een toernooi is met allemaal tweede- en derdeklasser die aan elkaar gewaagd zijn. Wat dat betreft is het jammer dat men de komende weken in de beker werd tegen twee vijfdeklassers en een vierdeklasser moet spelen. Zaterdag 24 september start de competitie. Dan staat meteen de kraker en stadsderby tegen De Weide op het programma.