Hoogeveen blijft steken op doelpuntloos gelijkspel tegen Heino

Hoogeveen 1 (zon)

Heino

4e Divisie A

22 januari 2023 14:00

M.R Plat

Sportpark Bentinckspark
Sportveldenweg 1
7902NX
HOOGEVEEN

Verslag, samenvatting + reacties: Gerjo Stegeman - Foto's: Martin van Dijk

HOOGEVEEN – Hoogeveen slaagde er niet in om optimaal de profiteren van de nederlaag van koploper HBS bij VKW. In de eerste helft speelde men tegen Heino prima, maar verzuimde het te scoren. Na rust zat de ploeg er snel doorheen en ontsnapte men toen Stan Heetkamp de lat raakte namens de gasten. Het bleef hierdoor 0-0. Extra domper was het geblesseerd uitvallen van aanvoerder Levon van Dijk

“Gezien het spelbeeld in de eerste helft is 0-0 een teleurstelling. We zijn echter al twaalf wedstrijden ongeslagen en kunnen zeker op het vertoonde spel van de eerste helft verder borduren”, keek Noah Schuurman na afloop voor de camera van Hoogeveen TV terug.

Nico Haak moest het doen zonder Justin Benjamins en Sil Kuurman. Beiden raakten geblesseerd in de zaal. Kuurman is er nog wel een paar weken uit. Benjamins viel nog wel in, maar is bij lange na niet fit. Beiden zagen vanaf de kant hoe Hoogeveen vanaf het begin het initiatief nam en Heino onder druk zette. Kansen waren er ook legio. Die van Bijlsma, Schuurman en Beltau waren misschien nog wel de grootsten. Ze hadden echter allemaal één overeenkomst: ze werden gekeerd door doelman Kevin Reimerink. De Heinose goalie verkeerde net als tijdens de heenwedstrijd in bloedvorm en hield zijn ploeg op de been.”

Bui zien hangen

Schuurman zag de bui vervolgens als hangen. “De kansen waren er, maar je scoort vervolgens niet. Je voelt dan al een beetje aankomen dat het wel eens zo’n wedstrijd kan worden waarin het niet gaat lukken. Dat bleek de tweede helft, toen de energie bij ons ook wegvloeide en we uiteindelijk zelfs nog goed wegkwamen. We wilden denk ik te snel voren, waardoor er enorme ruimtes ontstonden.”

Veel gebeurde er lange tijd dan ook niet in de tweede helft. Totdat aanvoerder Levon van Dijk zich na ruim een uur verstapte en vol door zijn enkel ging. Van Dijk, die de afgelopen jaren bijna nooit geblesseerd was, kon niet verder en de blessure deed zich ernstig aanzien. Een volgend probleem lijkt zich dan ook aan te dienen voor trainer Nico Haak.

Interessante slotfase

Louis Vijfhuizen zakte hierna terug en nam de positie van Van Dijk over. Ondanks dat men uitgeblust raakte, bleef men wel vol voor de winst gaan. Dat deed Heino ook, waardoor zich nog een interessante slotfase ontspon. Hierin waren de gasten nog het dichtst bij de winnende treffer. Eerst raakte Stan Heetkamp de lat, waarna vervolgens tot twee keer toe Jesse Kruiper het vizier niet op scherp had staan. Aan de andere kant kwam Jamai Kriekjes net een teenlengte tekort om een voorzet van Noah Schuurman binnen te werken. Het bleef hierdoor 0-0.

Volgende week wacht voor Hoogeveen in Haren de altijd beladen wedstrijd tegen Be Quick 1887. Dit duel begint om 14.00 uur en is ook weer live te volgen via Hoogeveen TV.