Hoogeveen en Be Quick 1887 blijven steken op doelpuntloos gelijkspel

7902NX
HOOGEVEEN

Verslag, samenvatting + reacties: Gerjo Stegeman - Foto's: Martin van Dijk

HOOGEVEEN – De onderlinge duels tussen Hoogeveen en Be Quick 1887 stonden in het recente verleden bijna altijd garant voor spektakel. Zondag was dat tijdens de tweede speelronde in de 4e divisie niet het geval. Beide ploegen deden hun uiterste best, maar misten de scherpte in de afronding. Het bleef hierdoor 0-0.

Hoogeveen opende sterk en kreeg al na anderhalve minuut een grote mogelijkheid om de score te openen. Jim Veltmaat mocht vrij aanleggen, maar zag zijn inzet hoog over gaan. Daarna kabbelde de eerste helft wat voort met een paar kleine kansen voor beide ploegen, maar met een wat dreigender Hoogeveen. Vlak voor rust was Louis Vijfhuizen nog een keer gevaarlijk. Waar zijn rake kopbal vorige week goed was voor de winst tegen Heino, verdween deze nu net naast.

Grote kans

Na rust kwam Be Quick beter uit de kleedkamer. Wilko van der Kooi kreeg een grote kans, maar stuitte op doelman Stan Meekhof. Marshelon Pourier knalde de rebound over. Djarni Leidelmeier en Geertjan Liewes kregen nog kansen voor Be Quick, maar aan de andere kant moest doelman Robert Smit twee keer handelend optreden bij mogelijkheden voor Hoogeveen van Jamai Kriekjes en Sem Nijkamp.

Tropische omstandigheden

Wat ook niet meewerkte waren de tropische omstandigheden. Gaandeweg de wedstrijd was bij beide ploegen te zien dat het heilige vuur doofde. Er werd steeds minder druk gezet en in de slotfase kregen ook steeds meer spelers kramp, al leek Hoogeveen wat fitter te zijn.

Goede afspiegeling

Het gelijkspel was een aardige afspiegeling van de krachtsverhoudingen. Iets wat Hoogeveen-doelman Stan Meekhof na afloop beaamde. “De wedstrijd was aardig in evenwicht en beide ploegen hebben wat kansjes gehad. Ik kan wel leven met deze uitslag, vooral omdat het voetballend al weer beter ging dan vorige week bij Heino. We maken dus wel stappen, alleen komen we tot nu toe moeilijk tot scoren. We zijn echter nog maar twee wedstrijden onderweg. We hebben nog steeds niet verloren en gaan er weer een mooi seizoen van maken.”

Zondag HBS

Aanstaande zondag speelt Hoogeveen in Den Haag tegen HBS. Dit duel is ook weer live te volgen via Hoogeveen TV. De uitzending begint elke week om 13.45 uur met een voorbeschouwing met beide trainers.