Hoogeveen boekt grote zege bij Alphense Boys

Sportlaan 2
2406LD
ALPHEN AAN DEN RIJN

Opstelling Hoogeveen 1 (zon)

Verslag, samenvatting + interviews: Gerjo Stegeman - Foto's: Martin van Dijk

ALPHEN AAN DEN RIJN – Hoogeveen is bezig aan een goede reeks en liet dat ook zondag weer zien. In de op voorhand als lastig bestempelde uitwedstrijd bij Alphense Boys won de ploeg van trainer Nico Haak overtuigend met 1-6.

Beide ploegen scoorden tot nu toe veel, maar kregen ook veel treffers tegen. Op voorhand beloofde het dan ook een aantrekkelijk wedstrijd te worden. Het was Alphense Boys dat het beste van start ging en twee riante mogelijkheden kreeg om de score te openen. Mike Bavelaar schoot voorlangs, terwijl Cem Sahin stuitte op doelman Stan Meekhof.

Score openen

Na bijna twintig minuten was het Levon van Dijk die de score opende. Lars Verhaal raakte de bal verkeerd, waarna Alex Blekkink de bal goed teruglegde op de geheel vrijstaande aanvoerder van Hoogeveen. Vlak daarna moest Alphense Boys noodgedwongen wisselen, omdat Frank van der Hoorn niet verder kon. Het zorgde voor onrust bij de thuisploeg waar Hoogeveen optimaal van profiteerde.

Nadat Jamai Kriekjes nog de paal had geraakt, was het uiteindelijk Sil Kuurman die de score verdubbelde na een weergaloze pass van Tom Heerkes. Vlak daarvoor had ook zo maar de gelijkmaker kunnen vallen toen Giorgio Beltau de bal van de eigen doellijn moest koppen.

Opnieuw Kuurman

Een minuut na de 0-2 was het alweer raak. Ditmaal startte Sil Kuurman een solo. In eerste instantie moest hij nog z’n best doen om los te komen, maar vervolgens kreeg de van Alcides overgekomen aanvaller vrije doorgang en gaf hij doelman Jochem Lensen het nakijken.

Noah Schuurman verzuimde vlak voor rust de wedstrijd definitief op slot te schieten, waardoor Alphense Boys nog mocht blijven hopen op een comeback in de tweede helft. Die kwam er niet, al moest Stan Meekhof meteen na rust wel handelende optreden na een enorme mogelijkheid voor Tarik Zaanani.

Fraaie treffer

Na ruim een uur maakte Emil Bijlsma met een fraaie treffer een eind aan de illusies van de thuisploeg. Hoogeveen waande zich vervolgens in een speeltuin en kreeg alle ruimte om de score verder uit te breiden. Via treffers van Levon van Dijk en Noah Schuurman lukte dat ook. Klein smetje was dat uiteindelijk toch niet de nul werd gehouden. Bas Siebert redde vlak voor tijd de eer voor de thuisploeg.

De vreugde was er niet minder om. Hoogeveen lijkt de vorm van de 1e competitiehelft van vorig seizoen weer te hebben. “Het begint er wel weer op te lijken”, beaamde Giorgio Beltau na afloop. “Verschil is natuurlijk dat we toen vanaf de eerste speelronde goed startten. Nu was het in het begin heel wisselvallig en hebben we veel punten laten liggen, waardoor het gat met koploper RKAVV zes punten is. Wij weten als geen ander dat dit geen garantie is voor succes aan het einde van de competitie. Als het zou blijft gaan als nu, heb ik er alle vertrouwen in dat we nog verder klimmen op de ranglijst.”