Hoogeveen na sensationele tweede helft langs SJC

Hoogeveen 1 (zon)

SJC (zon)

Sven Wisselink
Martijn van Trigt
Mark Turk
Assist: Jim Veltmaat
Tom Duindam
Chris Hoogervorst

4e Divisie A

27 november 2022 14:00

P.A.J. Weghorst

Sportpark Bentinckspark
Sportveldenweg 1
7902NX
HOOGEVEEN

Verslag, samenvatting + interviews: Gerjo Stegeman - Foto's: Martin van Dijk

HOOGEVEEN – Opnieuw zorgde Hoogeveen voor een waar spektakelstuk. In de topper tegen SJC keek het bij de rust tegen een 0-2 achterstand aan. Van paniek was echter geen sprake. Een omzetting in de rust zorgde ervoor dat de gasten uit Noordwijk volledig van slag waren en Hoogeveen de wedstrijd alsnog met 3-2 naar zich toe trok.

Het was ‘Super Sunday’ in de Vierde Divisie. De top vier trof elkaar. In Den Haag stonden HBS en RKAVV tegenover elkaar. Dat duel eindigde in 0-0. In Hoogeveen was het het duel tussen de nummer drie SJC en de nummer vier Hoogeveen. Voor aanvang had de ploeg uit Noordwijk een punt meer dan Hoogeveen.

Onterecht afgekeurd

De openingsfase was voor Hoogeveen en het leek na ruim een kwartier ook op een 1-0 voorsprong te komen. Emil Bijlsma werd echter volkomen onterecht, zoals was te zien op de beelden van Hoogeveen TV, afgevlagd door grensrechtster Centaine Du Toy van Hees.

Twee minuten later was het aan de andere kant wel raak. Met een fabelachtige omhaal bracht Sven Wisselink de gasten uit Noordwijk op voorsprong. Vlak daarna was het opnieuw raak. Tom Heerkes zette een sliding te laat in, waarna Demir Strojil de bal panklaar op het hoofd legde van Martijn van Trigt. Hoogeveen had hier in de eerste helft geen antwoord op. Het was voetballend zeker niet de mindere, maar liep zich telkens in de eindfase stuk op de hechte defensie van SJC.

Andere boeg

In de rust gooide Nico Haak het over een andere boeg. Hij bracht Jamai Kriekjes in de ploeg en deed de nodige omzettingen. Een gouden greep van de vertrekkende trainer, die daarmee het spel van SJC ontregelde. Na acht minuten leidde dat meteen tot de aansluitingstreffer van diezelfde Kriekjes. Een mooie aanval ging hier aan vooraf.

Hoogeveen tikte er vervolgens lustig op los en vermaakte het publiek en de kijkers van Hoogeveen TV. Justin Benjamins kreeg twee enorme mogelijkheden, maar de gelijkmaker bleef uit. Aan de andere kant werd er na een uur wel gescoord. Xavi Noltenius van Elsbroek stond wel een meter buitenspel, maar grensrechtster Du Toy van Hees hield de vlag dit keer omlaag. Uiteindelijk was het scheidsrechter Pim Weghorst die het enige juiste deed en de treffer alsnog afkeurde.

Twee keer Benjamins

Na deze ontsnapping was het halverwege de tweede helft Justin Benjamins die met een fraaie treffer de gelijkmaker op het bord bracht. Hoogeveen ging op jacht naar de overwinning en vijf minuten voor het eind was het Benjamins die opnieuw succesvol was na een prachtige aanval.

Door deze overwinning stijgt Hoogeveen naar de derde plaats en bedraagt de achterstand op koploper RKAVV nog maar twee punten. Volgende week wacht de uitwedstrijd in Velsen, waarna de eerste seizoenshelft op 11 december wordt afgesloten met de kraker tegen RKAVV.