Hoogeveen 1 (zon) - SJC (zon)

Hoogeveen 1 (zon) - SJC (zon)

Hoogeveen speelt topper tegen SJC

Na de derby tegen Alcides en het bekerduel tegen Rolder Boys (donderdag) volgt zondag alweer een prachtig affiche op het Bentinckspark. Thuis ontmoet Hoogeveen het eveneens hoog geklasseerde SJC uit Noordwijk. Twee ploegen die vorig seizoen ook bovenin meedraaiden.

Hoogeveen_-_SJC_2021-2022_Large.JPG
Een fragment uit de wedstrijd van vorig seizoen

Nico Haak wil graag met promotie afscheid nemen en ziet dat zijn ploeg de laatste weken in een flow zit. Zondag werd Alcides met 1-3 aan de zegekar gebonden. Sinds 18 september werd er niet meer verloren. Gepraat over de stand op de ranglijst wordt er echter niet. Emil Bijlsma gaf zondag na afloop al aan dat de rol van jager uitstekend bevalt. SJC, dat een punt meer heeft, zal dus de volgende prooi moeten zijn.

In Hoogeveen stonden beide ploegen slechts één keer tegenover elkaar. Dat was vorig seizoen toen het 3-1 werd. In Noordwijk troffen beide ploegen elkaar twee keer en ook die duels werden gewonnen door Hoogeveen, waarbij de laatste ontmoeting spectaculair was: 2-6.

SJC kende in oktober even een dip met twee forse nederlagen tegen Velsen (4-1) en RKAVV (2-5). De laatste weken gaat het echter weer beter en is men alweer vier wedstrijden op rij ongeslagen. Zondag werd VOC met 2-1 verslagen.

De wedstrijd begint om 14.00 uur en is ook live te volgen via Hoogeveen TV. De uitzending begint om 13.40 uur met een voorbeschouwing met beide trainers. ’s Avonds zijn er via Hoogeveen TV tevens een samenvatting en reacties van beide partijen te zien. Hoogeveen TV kun je vinden via het YouTube-kanaal Hoogeveen TV. Hieronder de link naar de wedstrijd van zondag. Het is handig om je (gratis) te abonneren op Hoogeveen TV, zodat je meldingen kunt krijgen over bijvoorbeeld het moment waarop een uitzending begint of als er samenvattingen/reacties zijn geplaatst.

Hoogeveen zaterdag speelt om 14.30 uur in Koekange de derby tegen Vitesse’63. Van dit duel zijn zaterdagavond de samenvatting en reacties te zien.

Kleedkamer

Wordt gespeeld op veld

Wedstrijd-nummer

P.A.J. Weghorst