Monsterzege bij Westlandia na briljante tweede helft

Westlandia (zon)

Hoogeveen 1 (zon)

4e Divisie A

6 november 2022 14:00

B. Kuiper

Sportpark De Hoge Bomen Westlandia
De Hoge Bomen 4
2671NZ
NAALDWIJK

Opstelling Hoogeveen 1 (zon)

Verslag, samenvatting + reacties: Gerjo Stegeman - Foto's: Martin van Dijk

NAALDWIJK – De supporters van Hoogeveen hebben de laatste weken niets te klagen. Sterker nog ze worden wekelijks verwend. Deze keer zagen ze na een matige eerste helft een briljant tweede bedrijf waarin onder barre weersomstandigheden de vloer werd aangeveegd met de degradant uit de derde divisie: 1-6.

Ten opzichte van de met 2-2 gelijk gespeelde wedstrijd tegen Rohda Raalte had trainer Nico Haak één wijziging aangebracht. Sem Nijkamp startte in de basis en dat ging ten koste van Giorgio Beltau. Goed was het niet was Hoogeveen in de eerste helft liet zien. Dat was ook de verdienste van Westlandia dat haar huiswerk goed had gedaan. Het ontregelde de opbouw van Hoogeveen en gaf geen duimbreed toe. Het was dan ook niet onverdiend dat de thuisploeg halverwege de eerste helft op voorsprong kwam. Een discutabele vrijetrap werd terug gekopt door Hidde van der Arend en belandde pardoes op het hoofd van de geheel vrijstaande Zion Valies.

Vrijetrappen

Hoogeveen creëerde nauwelijks iets. Het gevaar kwam vooral uit twee vrijetrappen. Menno Heerkes en Sil Kuurman waren echter niet doeltreffend. De Gelijkmaker vlak voor de rust kwam dan ook min of meer uit de lucht vallen. Noah Schuurman haalde verwoestend uit, waarna de bal via een tegenstander en de onderkant van de lat in het doel verdween.

In de tweede helft kwam Louis Vijfhuizen in de ploeg voor Sem Nijkamp en kantelde de wedstrijd volledig in het voordeel van Hoogeveen. Westlandia was geen schim meer van de eerste helft en kreeg geen grip op een bij vlagen wervelend Hoogeveen. Na negen minuten leidde dat tot de voorsprong. Noah Schuurman kreeg alle ruimte en legde de bal panklaar voor de scorende Louis Vijfhuizen.

Helemaal los

In het laatste kwartier ging Hoogeveen helemaal los en werden er een aantal pareltjes van doelpunten gescoord. Eerst bracht Emil Bijlsma de stand op 1-3 na goed voorbereidend werk van Menno Heerkes en Louis Vijfhuizen. Vier minuten later bediende doelman Stan Meekhof de ingevallen Giorgio Beltau, die alleen richting de doelman ging en niet faalde. De mooiste treffer moest toen nog komen. Achter het standbeen langs werkte Justin Benjamins met een pirouette een assist van Bijlsma in het doel.

Kers op de taart

De kers op de taart kwam in de slotminuut voor de eveneens ingevallen Raphael Ngendakumana die met een fraaie stift doelman Almonte Acevedo het nakijken gaf. Trainer Nico Haak had dan ook een gouden hand wat wisselen betreft en het bewijst eens te meer dat Hoogeveen over een kwalitatief sterke selectie beschikt.

Justin Benjamins verscheen na afloop glunderend voor de camera van Hoogeveen TV. “In de eerste helft kwamen we goed weg en was het van onze kant niet best. Daarna hebben we het natuurlijk uitstekend opgepakt en was het echt genieten geblazen”, aldus de van Elim overgekomen aanvaller, die het uitstekend naar zijn zin heeft bij Hoogeveen. “Ik ben helemaal op ‘m plek. Ik had niet gedacht dat ik mij zo snel zou thuis voelen bij deze club. Ik heb dan ook absoluut geen spijt van deze stap.”