Hoogeveen wint overtuigend van VOC

7902NX
HOOGEVEEN

Verslag, reacties + samenvatting: Gerjo Stegeman - Foto's: Martin van Dijk

HOOGEVEEN – Hoogeveen heeft zich knap hersteld van de nederlaag tegen TOGB. Tegen het zwaar gehavende VOC was er geen vuiltje aan de lucht voor de mannen van trainer Nico Haak. Met een aantal fraaie treffers gaven de Hoogeveners de tegenstander uit Rotterdam met 6-0 het nakijken.

Hoogeveen dat startte zonder de licht geblesseerden Ngendakumana en Beltau begon fel aan de wedstrijd, maar zakte vervolgens wat weg. VOC, dat zeven basisspelers miste, kwam echter helemaal niet voor het doel van Stan Meekhof.

Ban gebroken

In de 35e minuut was het Tom Heerkes die de ban brak voor Hoogeveen. Een aanval over de linkerkant van het veld kwam bij de linksback van Hoogeveen terecht. Met een bekeken schot van vlak buiten de 16-meter verschalkte hij de keeper van VOC. Drie minuten later kreeg Jamai Kriekjes de ultieme mogelijkheid om de voorsprong te verdubbelen. Hij omspeelde de keeper, maar de bal belandt in het zijnet.
Opeens kreeg Hoogeveen de ene na de andere kans. Vanuit een afgeslagen corner pakte Kjelt Engbers de bal op en met een fantastisch schot maakte hij de 2-0. Nog voor rust gooide Hoogeveen de wedstrijd op slot. Aanvoerder Levon van Dijk kon nu wel bij de bal en hij werkte een prachtige bal van Joost Screever eenvoudig af, 3-0.

Mooiste goal

Nog geen tien minuten na rust lag de vierde er in. Wederom was het aanvoerder Levon van Dijk, die dit keer vanuit een corner zijn tweede doelpunt binnen knikte, 4-0.
Binnen het uur lag ook de vijfde in het doel en zonder twijfel was dit de mooiste goal van de dag. Vanaf twintig meter krulde Joost Screever een vrije bal in de kruising en maakte er 5-0 van.
Hoogeveen toont geen enkele genade met de bezoekers uit Rotterdam. Er was maar één ploeg aan het voetballen en dat resulteerde in de 6-0 eindstand. Raphael Ngendakumana was het eindstation na een vlotte aanval van de thuisploeg.

Volgende week

Volgende week speelt Hoogeveen wederom thuis. Dan komen de Alphense Boys op bezoek, die 8e staan in de Hoofdklasse A. De strijd om het kampioenschap wordt nog gestreden met vier andere ploegen: Be Quick, SJC, TOGB en HBS. In de komende speelronde staat Be Quick-SJC en TOGB-HBS op het programma. Met een overwinning kan de ploeg van Nico Haak dus uitstekende zaken doen voor het kampioenschap.