Hoogeveen zaterdag onderuit bij Vitesse’63

KOEKANGE

Opstelling Hoogeveen 1

Verslag, reacties + samenvatting: Gerjo Stegeman - Foto's: Albert Stegeman

KOEKANGE - Hoogeveen zaterdag lijkt af te haken in de strijd om de titel. De ploeg van trainer Niels van ’t Hoog verloor zaterdag met 2-1 bij Vitesse’63 en zag de achterstand op de koploper oplopen naar acht punten.

Van ’t Hoog kon over een fitte selectie beschikken en had voor aanvang dus iets te kiezen. Logischerwijs startte hij met dezelfde elf namen als vorige week in het gewonnen thuisduel met Lutten.
Vitesse’63 doet het als promovendus uitstekend en had voor aanvang maar drie punten minder dan Hoogeveen. In de beginfase was er ook sprake van een gelijk opgaande strijd. De eerste treffer viel na tien minuten aan de zijde van de thuisploeg. Een corner werd door Twan Reinders ongelukkig verlengd, waarna Ruben Westert met de hak de bal net over de doellijn wist te krijgen.

Kunstgrasvoetballers

Hoogeveen slaagde er vervolgens niet in zich terug te knokken in de wedstrijd. De ‘kunstgrasvoetballers’ hadden het lastig met het hobbelige natuurgras. Daarnaast lag er veel ruimte op het middenveld, waardoor het bij balverlies aan de andere kant telkens dreigend werd. Halverwege werd de sfeer ook wat grimmiger en kreeg scheidsrechter Peter Pool het steeds lastiger. Dat zette zich voort in de tweede helft. De leidsman werd wat onzeker, waarbij de spelers van beide partijen ook de hand in eigen boezem moeten steken. Er was sprake van veel geschreeuw en duikelpartijen, waardoor het lastig in te schatten was wanneer er wel sprake was van een overtreding.

Twee keer geel

Vanaf de 54e minuut werd de wedstrijd binnen drie minuten beslist. Eduard Kobes kreeg geel. Daarna werd een overtreding op Saroney Vreeling niet gezien en kon Ruben Westert de 2-0 scoren. Weer een minuut later kreeg Kobes zijn tweede gele kaart.
De tien van Hoogeveen kwamen vervolgens via een benutte strafschop van Ismail Uçan nog wel terug tot 2-1, maar slaagden er niet in om in de laatste twintig minuten nog de gelijkmaker te forceren. Het was misschien ook wel teveel van het goede geweest. Men bracht gewoon te weinig en zal zich voorlopig moeten richten op de tweede plaats.

Programma

Dinsdagavond wacht al de volgende wedstrijd. Om 20.00 uur is dan in Klazienaveen de plaatselijk FC de tegenstander. Zaterdag wacht vervolgens de kraker in en tegen Hollandscheveld.