Hoogeveen met 10 man ruim langs Elim..

Elim 2

Hoogeveen 2

23 oktober 2021 12:30

Sportpark Elim
Carstenswijk 14
7916TM
ELIM

Ondanks dat Hoogeveen op papier voetballend de betere ploeg is, is de uitwedstrijd tegen Elim ook weer een lastige. De stroeve start van de competitie is vergeten en de 'motor is gaan draaien'. Ondanks de vele blessures en afwezigen dit weekend was het weer puzzelen voor de trainers Amsink en Loupatty. Toch weet Hoogeveen een heerlijke pot op de mat te leggen. Hoogeveen start mega-scherp aan de wedstrijd en in de 2e minuut word Rik Zwiers weggestuurd door lange pass van Thomas Takens en kan vrij doorlopen op de keeper, schiet beheerst de bal achter de keeper van Elim en de 0-1 is een feit. Elim moet hierna veelal in de achteruit waardoor het duel een stuk fysieker word en de scheidsrechter een aantal dingen niet zag. Overtredingen op Mike Leasa en Mavi Barwari worden niet bestraft. Laatstegenoemde kreeg zelfs noppen van de tegenstander in het gelaat en moest doorspelen met een zwelling en wat krassen in het gezicht. Ook bij de 0-2 van Kevin Kerssies werd de aanvoerder van Hoogeveen stevig aangepakt. Boy Schonewille stuurde Kevin Kerssies weg, 2 verdedigers deden er alles aan om hem neer te halen en dit lukt ook maar toch wist Kerssies de bal in het net te krijgen. De scheidsrechter liet de overtreding gaan en keurde de 0-2 goed. Het duel bleef fysiek en waar de scheidsrechter geel trok voor Boy Schonewille bleven de spelers van Elim onbestraft. De frustratie groeit en een aantal minuten voor rust breekt Kerssies nogmaals door, wordt weer onregelementair naar de grond gewerkt. Kerssies vraagt de scheidsrechter in stevige woorden om er eens wat aan te doen en wordt tot zijn eigen verbazing en alle supporters zelf van het veld gestuurd! De aanvoerdersband gaat naar Thomas Takens en Hoogeveen moet verder met 10 man. Hoogeveen blijft goed verdedigen en probeert zonder schade de rust te halen maar op de één of andere manier kon men het al aanvoelen. Assistent-trainer Dennis Amsink voorspelde het al.. 'Je krijgt ook een penalty tegen'.. een verdedigende actie van Takens op de bal en speler van Elim laat zich vallen en hij ging op de stip. Het was echter de prima keepende Michel Schoonbeek die de aansluitingstreffer wist te voorkomen. De penalty, die helemaal niet zo gek werd ingeschoten tikte Schoonbeek met een reflex uit de linkerhoek. Hoogeveen ging met 10 man en een 0-2 voorsprong de kleedkamer in. Tijdens de thee werden de puntjes weer op de i gezet om de wedstrijd uit te spelen en de punten mee te nemen naar huis. Maar met een man minder heeft Hoogeveen toch het betere van het spel. Net als bij de start van de wedstrijd wordt Rik Zwiers weer weggestuurd, dit keer door Bryan Diphoorn en de rechtsback maakt zn 2e goal van de dag en Hoogeveen gaat riant aan de leiding met 0-3! Hoogeveen bleef aanvallen ondanks het mannetje minder. Door goed combinatiespel kan linksback Jannes Hinderiks doorbreken en richting de goal gaan maar de doorgebroken Hinderiks word hard onderuitgehaald en de scheidsrechter kan niets anders doen dan rood trekken voor de verdediger van Elim! Het was nu 10 tegen 10 en waar Hoogeveen al met één minder het overtal had werd dit alleen maar meer. Jacco Tuinstra krijgt nu de ruimte om in te schuiven op het middenveld, krijgt de bal mee van Barwari en kan zo doorlopen richting de 16 van Elim. Met een prachtige lob en onderkant lat verschalkt hij de keeper en er stond 0-4 op het scorebord! In slotfase wist ook kilometervreter Bryan Diphoorn het net te vinden! Diphoorn, die deze middag overal op veld te vinden was, kon na een pass van de ingevallen Ricky Faken doorlopen in de 16 om de bal in de hoek te schuiven voor de 0-5! Een terechte overwinning voor Hoogeveen en de 3 punten in de 'pocket'! Volgende week speelt Hoogeveen thuis tegen DZOH. Aanvang om 12:00 uur. Opstelling Hoogeveen: Schoonbeek, Rik Zwiers, Takens, Tuinstra, de Blecourt (Hinderiks), Leasa (Strijker), Diphoorn, Barwari, Schonewille (Faken), Robin Zwiers (Penninkhof), Kerssies (C).