Gehavend Hoogeveen neemt de punten mee uit Noordscheschut..

Noordscheschut 3

Hoogeveen 2

21 mei 2022 14:30

J. Tichelaar

Sportpark De Meulewieke
Coevorderstraatweg 40
7914TM
NOORDSCHESCHUT

Voor Hoogeveen stond de uitwedstrijd tegen Noordscheschut op het programma. Hoogeveen had nog wat goed te maken omdat men in de thuiswedstrijd wel 12 open kansen om zeep hielp en Noordscheschut er met een minimale winst vandoor ging. Hoogeveen moest wennen aan het 'echte' gras. Het veld was ietwat hobbelig maar lag er toch mooi bij. Hoogeveen kon op middenveld weer beschikken over Nicky Seinen en ook Mike Leasa was fit genoeg om op de bank te starten. Kevin Kerssies en Boy Schonewille waren nodig bij de eerste selectie dus werden routiniers Joram Tupamahu en Joshua Leasa weer opgetrommeld. De beginfase speelde zich vooral af op het middenveld. Echte grote kansen bleven uit maar Hoogeveen schoof al op richting de goal van de tegenstander. Na een paar kleine kansjes was het uiteindelijk raak. Een voorzet van Tupamahu wist Mavin Barwari te bereiken en die schoot de bal tegen de touwen. Barwari stond echter buitenspel en de goal werd afgekeurd. Gelukkig was het niet veel later wel raak. Bryan Diphoorn schoof door vanaf het middenveld naar de flank en met een subtiele voorzet weet hij het hoofd van Thomas Penninkhof te vinden die de bal tegendraads de kruising in kopt voor de 1-0. Noordscheschut probeerde via de counter Hoogeveen te verschalken maar keeper Michel Schoonbeek wist de gelijkmaker te voorkomen. Tegen het einde van de eerste helft slaat het noodlot echter toe en verstapt Raymond Zwiers zich en met een blessure aan knie en enkel moet deze zich noodgedwongen laten vervangen. Mike Leasa maakt hierdoor iets vroeger als de bedoeling was zijn rentree maar is hoognodig gezien een resultaat nog van belang kan zijn in de derde periode. Bryan Diphoorn schuift hierdoor een linie terug. Niet veel later gaat Hoogeveen de kleedkamer in met die verdiende 0-1 voorsprong. Vrijwel hetzelfde spelbeeld alleen weet Hoogeveen de 2e treffer niet te maken en hangt de gelijkmaker juist in de lucht. Noordscheschut weet de bal echter niet achter keeper Schoonbeek te krijgen. Na 15 minuten in de 2e helft moet de tot dan toe prima spelende Jeffrey Duinkerken zich laten behandelen aan de zijlijn na een kopduel. Een scheur onder zijn wenkbrauw word afgeplakt en moest na de wedstrijd zelfs gehecht worden maar Duinkerken wilde van geen wijken weten en wilde z.s.m. weer het veld in. Duinkerken word opgelapt door gelegenheids-verzorgers Thomas Takens en Robert Jipping en gaat met een provisorische 'tulband' het veld in weer in. Intussen moet ook Mitchel Strijker het veld af met een blessure aan zijn teen die hem voor de wedstrijd ook al parten speelde. Arjan Faken komt voor Strijker in het veld. Faken staat nog geen 2 minuten in het veld en alsof het niet voldoende was kon Mike Leasa ook niet verder en moest zijn oom Joshua Leasa de laatste 25 minuten volmaken om de punten uit het vuur te slepen. De laatste 10 minuten stond Hoogeveen onder druk maar wist het met 'kunst en vliegwerk' de bal uit het doel te houden. Een blok van Rick Zwiers, 2x de vingertoppen van keeper Schoonbeek en de paal brachten redding. Tot overmaat van ramp blesseert ook GeertJan de Blecourt zich met zijn laatste stap in de wedstrijd. Gelukkig floot scheidsrechter Jan Tichelaar voor het eindsignaal en werd deze nog in het zonnetje gezet door Noordscheschut. Na 15 jaar fluiten houdt hij het voor gezien. Na een zware strijd en een behoorlijk aantal gehavende spelers neemt Hoogeveen toch de 3 punten mee naar huis. Volgende week speelt Hoogeveen thuis om 12:00u tegen Borger en zijn de geblesseerde spelers hopelijk tijdig fit.
Opstelling Hoogeveen: Schoonbeek, Rik Zwiers, Raymond Zwiers (Mike Leasa)(Joshua Leasa), Duinkerken, Strijker (Faken), Seinen, de Blecourt, Diphoorn, Tupamahu, Penninkhof, Barwari.