Hoogeveen in tweede helft bij de les..

Hoogeveen 2

DZOH 3

30 oktober 2021 12:00

H.R Reinders

Sportpark Bentinckspark
Sportveldenweg 1
7902NX
HOOGEVEEN

Na de uit-overwinning op Elim kreeg de thuisploeg DZOH op bezoek. DZOH is net als de Hoogeveners een voetballende ploeg en vaak garantie voor een mooie voetbalpot op de zaterdagmiddag. Zo begonnen beide ploegen frivool aan de wedrijd en onstonden er aan beide kanten kansen. Aanvallers Robin Zwiers, Kevin Kerssies en Boy Schonewille hadden het vizier echter nog niet op scherp staan en tot overmaat van ramp moet Bryan Diphoorn zich genoodzaakt laten vervangen ivm een hamstring blessure.. Aan de andere kant kwam DZOH vlak voor rust wel aan scoren toe. Tot op dat moment had Hoogeveen wel het betere van het spel en de meeste balbezit maar kon het niet voorkomen dat DZOH op een 0-1 voorsprong kwam. Hoogeveen had geen tijd meer om de achterstand ongedaan te maken voor de rust en ging met 0-1 de rust in. Na de thee was het weer genieten, zat de focus er goed op en was Hoogeveen weer bij de les! Binnen 11 minuten werd de achterstand omgebogen in een 3-1 voor sprong. Mavin Barwari zet zelf een aanval op en krijgt de bal terug op de rechterflank, dribbelt naar binnen en ziet de vrijstaande Boy Schonewille staan die een hoek voor het uitoeken heeft en de bal achter de doelman van DZOH schiet. Hoogeveen 'ruikt' bloed en gaat op zelfde tempo verder. Een ingooi van Rik Zwiers zet Kevin Kerssies schuin voor de goal en met een pegel schiet Kerssies de bal via lat en paal tegen het net. Hoogeveen heeft de voorsprong te pakken en maar blijft jagen. Het was weer Kerssies die er rechts langs gaat en de bal strak voorgeeft. Een uiterste poging van een DZOH verdediger mocht niet baten en de bal vliegt in het eigen doel. Hoogeveen neemt even 'rust' om zich weer op te laden en enkele minuten later was het een voorzet van Mitchel Strijker die door spits Robin Zwiers achter de doelman word gekopt voor de 4-1 voorsprong. Een spaarzame uitbraak van DZOH leidt tot een corner. Uit de corner werd de 2-4 gescoord en in een uiterste poging pobeert keeper Schoonbeek nog te redden maar scoort hierbij een 'Ippon' waar menig judoka jaloers op zou zijn. Hoogeveen raakt niet in paniek en gaat door met aanvallen. Vanaf de linkerkant is het weer Mitchel Strijker die doorbreekt en Kerssies voor de goal zet en de 2-5 was een feit. Thomas Takens die tot dan toe achterin alles op slot hield ging met alle corners mee en stichte hiermee ook gevaar maar kreeg de kopballen niet achter de doelman van DZOH. Toch was het slotakkoord voor Hoogeveen. Boy Schonewille word vrijgespeeld door Kevin Kerssies en Schonewille brengt zo de 6-2 einstand op het scorebord. Een uiterst effectieve 2e helft van Hoogeveen en de punten kunnen worden bijgeschreven. De laatste 3 wedstrijden zijn allen omgezet in winst en de achtervolging op de plekjes daarboven zijn ingezet. Volgende week speelt Hoogeveen zat2 uit tegen SJS in Stadskanaal.
Opstelling Hoogeveen: Schoonbeek, Rik Zwiers (Ricky Faken), Duinkerken, Takens, de Blecourt (Strijker), Diphoorn (Leasa), Seinen, Barwari, Schonewille, Robin Zwiers (Jeremy Nieuwelaar)