Invaller blijkt goudhaantje voor Hoogeveen..

SJS 3

Hoogeveen 2

Assist: Mike Leasa
Mike Leasa (schot)
Speler SJS (scrimmage)
Assist: Mike Leasa
Speler SJS (penalty)

6 november 2021 14:30

N. Super

Sportpark Julianastraat
Julianastraat 85
9503LD
STADSKANAAL

Voor het tweede zaterdag elftal van Hoogeveen stond de uitwedstrijd tegen SJS op het programma. Om 14:30 werd er afgetrapt in Stadskanaal. De wedstrijd zou eigenlijk op kunstgras gespeeld worden maar SJS had vlak voor tijd stilletjes van veld gewisseld dus werd er op natuurgras gespeeld. Het snelle combinatiespel van Hoogeveen had hierdoor wat tijd nodig, dus de machine kwam niet meteen op gang. Gaandeweg kreeg Hoogeveen de eerste kansen maar was men voor de goal niet scherp genoeg. Kansen voor Boy Schonewille, Rik Zwiers en Kevin Kerssies raken niet het gewenste doelwit. Voor SJS gold eigenlijk hetzelfde, ze kwamen enkele keren voor de goal maar sluitpost Michel Schoonbeek hield z'n doel schoon. Tegen het einde van de eerste helft was het duidelijk dat SJS dit tempo niet vol kon houden en met het inbrengen van middenvelder Mike Leasa werd er in aanvallend opzicht meer vooruit gevoetbald. Kort na rust was het Mike Leasa die aanvoerder Kevin Kerssies bediende en de verdiende 0-1 voor Hoogeveen was een feit. Hoogeveen bleef doordrukken en in de 65e minuut waren de rollen omgedraaid en was het Kerssies die de bal met het hoofd panklaar op de 16 neerlegde en was het Leasa die met een droge schuiver voor de 0-2 zorgde. Hoogeveen leek op rozen te zitten maar kreeg de comfortabele derde treffer maar niet tegen de touwen. SJS drong aan en via een corner scoorde ze de aansluitingstreffer. Keeper Schoonbeek die daarvoor nog een bal uit de kruising tikte, had die bal niet goed vast waardoor een scrimmage prima uitpakte voor SJS en het stond 1-2. SJS probeerde het hierna wel maar gaf ook veel ruimte weg en enkele minuten later was het weer de uitstekend ingevallen Leasa die Kerssies richting het doel van SJS stuurt. Kerssies blijft rustig, omspeelt de keeper en schiet de 1-3 binnen.  SJS heeft niets meer te verliezen, gaat iets meer druk uitoefenen en balverlies op middenveld zorgt voor een vrije kans voor de spits. Keeper Schoonbeek kan niets anders doen dan aan de noodrem te trekken. Hij pakt geel Hoogeveen en krijgt een penalty tegen. Schoonbeek pakte 2 weken geleden nog een 'pingel' en zat er weer heel dichtbij maar kon niet voorkomen dat SJS de 2-3 op het scorebord kreeg. SJS probeerde het nog wel maar Hoogeveen bleef makkelijk op de been en voetbalde de wedstrijd eenvoudig uit. Hoogeveen klimt naar plekje 2 op de ranglijst, kon een feestje vieren in de kleedkamer en neemt mee waar het voor gekomen was, de 3 punten!
Opstelling Hoogeveen: Schoonbeek, Rik Zwiers, Takens (Hinderiks), Duinkerken, Strijker, Diphoorn, Seinen, Barwari (Raymond Zwiers), Kerssies (C), Schonewille, Nieuwelaar (Leasa).
photo_2021-11-06_20.35.53.jpeg