Hoogeveen eenvoudig langs hekkensluiter Angelslo..

SC Angelslo 2

Hoogeveen 2

3e klasse F

26 maart 2022 12:00

B. Klokow

Sportpark Meerdijk Noord
Sint Gerardusstraat 250
7825TW
EMMEN

Hoogeveen pakt de draad weer op na de zeperd tegen Elim en de doordeweekse nederlaag tegen Borger.
Tegen Elim ontbrak het aan strijd en werd Hoogeveen afgetroefd op werklust op een terechte 0-2 nederlaag getrakteert.
Drie dagen later verloor Hoogeveen onfortuinlijk op een onthutsend slecht veld in Borger.  Een prachtige vrije trap van Boy Schonewille, een subtiele lob van Mavin Barwari en een onterecht afgekeurde goal van Thomas Penninkhof konden het verschil niet maken dus was Angelso misschien wel de ideale tegenstander om deze 2 katers weg te spoelen. Hoogeveen moest wel gehavend heen met gebleseerden en nog niet 100% herstelde zieken.
Ook in Angelso liet het veld te wensen over maar zoals altijd heeft de tegenstander hier ook mee te maken. Toch begon het niet lekker want de al niet helemaal fitte Nicky Seinen moest al na 1 minuut het veld verlaten met een hamstringblessure na de eerste de beste sprint. Bryan Diphoorn maakte hierdoor genoodzaakt zijn rentree na zelf weken geblesseerd te zijn geweest. Daarna had Hoogeveen lange tijd het betere van het spel maar wilde de bal er maar niet in of de eindpass wilde maar niet goed aankomen. Keeper Robert Jipping moest 1x in actie komen om een schot van Angelslo te keren. Goed doorzetten van Thomas Penninkhof leidde uiteindelijk wel tot de openingstreffer van Kevin Kerssies waarna de ban was gebroken. De 0-2 was bijna identiek.. weer goed doorzetten van Penninkhof en Kerssies kon een hoekje uitzoeken. Enkele minuten later was het rust. Mitchel Strijker, die net als Seinen niet helemaal fit aan de wedstrijd begon, moest de strijd ook staken en werd gewisseld voor Jannes Hinderiks. Bij het begin van de 2e helft kon men al aanvoelen dat het verzet van Angelslo zou breken bij het vallen van de eerstvolgende treffer. Rik Zwiers kon Mavin Barwari bereiken die Thomas Penninkhof voor de keeper zette. Hij omspeelde de keeper en zorgde voor de 0-3. Niet veel later was het weer Barwari die een assist kon bijschrijven en Kerssies de mogelijkheid gaf om een hattrick te scoren. Deze liet de kans niet onbenut en het stond 0-4 op het scorebord. Het was voor Hoogeveen hierna een koud kunstje om de wedstrijd uit te spelen. Mark Nagtzaam kreeg op het middenveld een vrije trap. Met een lang cross  van Nagtzaam kreeg Kerssies de mogelijkhied voor zijn 4e treffer te verzilveren. Ook deze liet hij niet onbenut en het was 0-5. Nagtzaam werd gewisseld voor Joshua Leasa en Barwari voor Ricky Faken. Enkele minuten later kon de door blessures geplaagde Geert-Jan de Blecourt zijn rentree maken en naast Jeffrey Duinkerken in de verdediging door Raymond Zwiers te vervangen. In slotfase wist Hoogeveen nog 2x te scoren. Kerssies brak door over rechts en gaf de meegelopen Ricky Faken een niet te missen kans en die maakte de 0-6. Het slot akkoord was voor Jannes Hinderiks. Mike Leasa onderschepte de bal op middenveld en legde breed op Hinderiks. Deze bedacht zich geen moment en schoot de bal over de te ver van de lijn staande keeper van Angelslo. Hij zat er nog met de vindertoppen aan maar kon de 0-7 eindstand niet meer voorkomen. Volgende week staat de pittige thuiswedstrijd tegen koploper de Weide op het programma om 12u. Opstelling Hoogeveen: Jipping, Rik Zwiers, Raymond Zwiers (de Blecourt), Duinkerken, Strijker (Hinderiks), Nagtzaam (Joshua Leasa), Seinen (Diphoorn), Mike Leasa, Mavin Barwari (Ricky Faken), Thomas Penninkhof, Kevin Kerssies (C).