Hoogeveen 1 - DVC Dedemsvaart 1

Hoogeveen 1 - DVC Dedemsvaart 1

Hoogeveen zaterdag ontvang fusieclub DVC Dedemsvaart

Na de moeizame overwinning bij FC Ommen blijft Hoogeveen zaterdag bovenin meedoen en in de race om de eerste periodetitel. Zaterdag wacht met DVC Dedemsvaart een andere fusieclub. De gasten staan in de middenmoot en moeten winnen om de aansluiting te krijgen met de top van de ranglijst.

Hoogeveen_zaterdag_-_SV_Dedemsvaart_2019_Large.JPG

Op de foto een fragment uit het duel Hoogeveen zaterdag – Dedemsvaart tijdens het Offerein Voetbaltoernooi van 2019.

Duels tussen Hoogeveen en Dedemsvaart waren in het verre verleden echte derby’s. Die tijd is voorbij. Toch zal het duel velen aanspreken. Indirect zijn er natuurlijk banden tussen Hoogeveen en Dedemsvaart. Bij Hoogeveen zondag is de Dedemsvaartse inbreng natuurlijk groot met Levon van Dijk, Jim Veltmaat en Noah Schuurman. Ook Louis Vijfhuizen heeft een verleden in Dedemsvaart. Dat laatste geldt ook voor elftalleider John Bruins. Verder zijn ook Gerjo Stegeman en sportverzorger Tonnie Hulleman afkomstig uit Dedemsvaart.
Het Hoogeveense gehalte aan de andere kant blijft op dit moment beperkt tot Stan Kroesen die afgelopen zomer de overstap maakte van Hoogeveen zondag, maar tot nu toe nu weinig aan spelen toekomt.
Er werd al jarenlang gesproken over een mogelijk samengaan van SCD’83 en SV Dedemsvaart. De reden lag vooral ook in het feit dat de jeugd al jaren samen succesvol samenspeelde onder de naam JVC Dedemsvaart. Jeugd die intussen doorstroomde naar de senioren. De roep werd om een fusie werd dan ook steeds groter. Tijdens de coronacrisis ging het vervolgens snel en werd de knoop al snel doorgehakt. De fusieclub kwam er en kreeg de naam DVC Dedemsvaart.
De verwachtingen waren meteen hoog. Een derdeklasser (SCD’83) werd immers samengevoegd met een tweedeklasser (SV Dedemsvaart). Dat moest toch zijn vruchten afwerpen? Dat laatste valt tot nu toe nog wat tegen. Het valt voor trainer Pim Donker natuurlijk ook niet mee om een keuze te maken uit zo’n grote selectie. Waarbij in het achterhoofd ongetwijfeld meespeelt dat er wel sprake moet zijn van een mix tussen beide moederverenigingen.

De wedstrijd begint zaterdag om 14.30 uur. ’s Avonds zijn de reacties van beide partijen en de samenvatting te zien via Hoogeveen TV.

Hoogeveen zondag speelt een dag later thuis de derby tegen Emmen. Dit duel begint om 14.00 uur.

2021-2022_wedstrijdsponsor_Hoogeveen_zaterdag_-_DVC.jpg

Kleedkamer

Wordt gespeeld op veld

Wedstrijd-nummer