Hoogeveen 1 - Nieuwleusen SV 1

Hoogeveen 1 - Nieuwleusen SV 1

Hoogeveen zaterdag speelt topper tegen Nieuwleusen

Al vroeg in het seizoen een cruciaal duel voor Hoogeveen zaterdag. De ploeg van trainer Niels van ’t Hoog morste al vijf punten en ontvangt zaterdag Nieuwleusen dat nog geen schade opliep in de eerste vier duels. De belangen zijn voor aanvang dan ook duidelijk.

Nieuwleusen_-_Hoogeveen_2020-2021_Large.JPG

In het afgebroken vorige seizoen stond het duel ook tijdens speeldag vier op het programma (zie beelden onderaan deze pagina). Toen werd het duel in Nieuwleusen zonder publiek gespeeld en moest Nieuwleusen in de achtervolging op het tot dan toe ongeslagen Hoogeveen. Beiden ploegen hielden elkaar lang in evenwicht, totdat Hoogeveen de hele tweede helft met tien spelers verder moest na een rode kaart van Enrico Schonewille. Via Reinier Meijerink en 2x Tom Vasse won Nieuwleusen vervolgens met 3-0. Uiteindelijk deed het er allemaal niet meer toe, want het bleek uiteindelijk ook de laatste wedstrijd te zijn.
Van de vooraf getipte titelkandidaten maakt Nieuwleusen tot nu toe als enige de ambities waar. De eerste vier wedstrijden werden gewonnen. Belangrijk detail hierbij is dat men met Klazienaveen, DVC Dedemsvaart en ZZVV zeker geen eenvoudig programma had. Revelatie bij Nieuwleusen is de pas 18-jarige Randy Vink, die als aanvaller indruk maakte de afgelopen weken.
Het zal voor het wisselvallige Hoogeveen dan ook een taaie kluif gaan worden. Met in het achterhoofd de kansloze nederlaag tegen ZZVV zal men dan ook iets recht willen zetten voor eigen publiek.
In Hoogeveen troffen beide ploegen elkaar tot nu toe slechts één keer. Dat was in het seizoen 2018-2019. Hoogeveen won toen met 4-0. In Nieuwleusen werd het duel al drie keer gespeeld en won telkens de thuisploeg.

Zondagochtend is er een samenvatting van het duel te zien via Hoogeveen TV. Daar zijn ook de reacties na afloop van beide partijen te vinden.

Hoogeveen zondag is komende weekend vrij.

2021-2022_wedstrijdsponsor_Hoogeveen_-_Nieuwleusen.jpg

Kleedkamer

Wordt gespeeld op veld

Wedstrijd-nummer