Hoogeveen zaterdag weet niet te scoren

Hoogeveen 1

BSVV 1

14 mei 2022 14:30

W. Bouw

Sportpark Bentinckspark
Sportveldenweg 1
7902NX
HOOGEVEEN

Verslag, samenvatting en reacties: Gerjo Stegeman - Foto's: Albert Stegeman

HOOGEVEEN – Hoogeveen zaterdag bleef tegen BSVV steken op een doelpuntloos gelijkspel. Het was absoluut geen typische 0-0 wedstrijd, want de Hoogeveners kregen legio kansen. BSVV bleef mede dankzij een weergaloze doelman Melvin van den Broek op de been.

“Het was niet slecht, maar net als vorige week tegen SVN’69 hebben we moeite met scoren”, keek Jelmer Wierenga na afloop terug. “Het hele jaar is het al moeizaam, dus dat we waarschijnlijk geen nacompetitie gaan spelen is uiteindelijk ook wel terecht. Natuurlijk moeten we de handdoek nog niet gooien, maar je moet wel realistisch blijven.”
De conclusie van Wierenga mag dan realistisch zijn, voorbarig is het wel. Hoogeveen heeft namelijk nog steeds alles in eigen hand. Het lijkt erop dat ZZVV de derde periodetitel gaat behalen. Hoogeveen moet dan zorgen dat het als derde eindigt. Een plek die men op dit moment bezet met twee punten voorsprong op de nummer vier Klazienaveen.

Goede start

Tegen BSVV startte Hoogeveen goed, maar verzuimde het de kansen die het kreeg te benutten. “We halen ons zelf uit de wedstrijd door niet snel te scoren. Doe je dat wel dan heb je iedereen op de banken en is het hosanna. Dat gebeurt niet, waarna we vervolgens gaan zitten zeuren richting elkaar en het alleen maar minder wordt. Dat gebeurt dit seizoen te vaak”, legde Wierenga de vinger op de zere plek.
In de tweede helft kreeg Hoogeveen opnieuw een aantal opgelegde kansen, maar kreeg men de bal er niet in. Dit was mede te danken aan fantastisch keeperswerk van Melvin van den Broek.

Laatste wedstrijden

Wierenga zelf is bezig aan zijn laatste wedstrijden als voetballer en dat gaat niet van een leien dakje. “Ik maak weer speelminuten, maar irriteer me behoorlijk aan mezelf. Het is verschrikkelijk slecht. Ik ben niet fit en daardoor kan ik niet brengen wat ik in mijn hoofd heb. Ik vind het ontzettend jammer dat ik mijn voetballoopbaan zo moet beëindigen. Het is echter niet anders. Ik doe er alles aan, maar als de trainer mij er naast zet is dat terecht.”

Fitheid is volgens hem ook mede een verklaring dat het zo wisselvallig is op dit moment. “Ik vind wel dat we fitter kunnen zijn, maar het heeft ook met leeftijd te maken. We moeten echt verjongen met de club. Jonge gasten moeten nu maar een kans krijgen. Ik denk dat de club daar alleen maar beter van wordt”, aldus, Wierenga die komend seizoen zelf ervaring gaat opdoen bij de technische staf van Hoogeveen zondag.

Gestolen punt

BSVV-trainer Ben Batterink was n afloop dolgelukkig met het behaalde punt. “Ik kan niets anders dan onderschrijven dat het vandaag een gestolen punt was voor ons”, keek BSVV-trainer Ben Batterink na afloop terug. “Het spel ging op en neer, maar Hoogeveen was natuurlijk de bepalende ploeg. Zij moesten winnen, maar wij zitten zelf ook in een fase dat we punten moeten sprokkelen. Daarom zie ik dit gelijkspel ook als een overwinning. We hebben gespeeld naar onze mogelijkheden en gedaan wat we moesten doen.”