Hoogeveen zaterdag zeer effectief bij competitiestart

CSVC 1

Hoogeveen 1

25 september 2021 14:30

S.L. Oostwoud

Sportpark Klinkenvlier
Klinkenvlier 3
7742PG
COEVORDEN

Opstelling Hoogeveen 1

Verslag, samenvatting + reacties: Gerjo Stegeman - Foto's: Albert Stegeman

Hoogeveen schoot letterlijk en figuurlijk uit de startblokken. Al na vier minuten lag de eerste treffer in het net. Ismail Uçan ontglipte aan zijn directe tegenstander en verraste de doelman in de korte hoek. Via opnieuw Uçan was Hoogeveen vervolgens dichtbij een tweede treffer. Die bleef lange tijd uit. De ploeg was duidelijk nog zoekende. “De aanvallers wilden graag dat de lange bal werd gespeeld, terwijl de verdedigers liever rustig wilden opbouwen”, lichte Twan Reinders na afloop toe. “Hierdoor liep het nog niet zoals we wilden en hadden we ook zeker niet het gevoel dat we de wedstrijd volledig onder controle hadden.”

Toch kwam CSVC ook niet verder dan wat schoten van afstand, waardoor de 0-1 ruststand een logische afspiegeling van het spelbeeld was.

Geschiedenis herhaalt zich

In de tweede helft herhaalde de geschiedenis zich, want na drie minuten sloeg Hoogeveen opnieuw genadeloos toe. Sander van Veen zette goed druk en verraste zijn opponent om vervolgens het overzicht te bewaren en Twan Reinders te laten scoren.
CSVC werd nog even gevaarlijk via Justin Regtop en Ruben Meijer, maar moest toezien hoe Ismail Uçan halverwege de tweede helft opnieuw genadeloos toesloeg en de wedstrijd definitief op slot gooide. De van Tiendeveen teruggekeerde spits maakt een kwartier voor tijd ook nog eens een hattrick. Elke kans van Hoogeveen was dan ook zo’n beetje raak.

Bekroning

In de blessuretijd bekroonde Sander van Veen ook nog zijn goede spel. Op prachtige wijze werd hij door Marco Santing in scoringspositie gebracht. Hoogeveen gaat dan ook met een goed gevoel richting de derby van volgende week tegen ZZVV dat ook met 5-0 won.