Hoogeveen zaterdag loopt opnieuw schade op bij BSVV

BSVV 1

Hoogeveen 1

Raoul Deelstra
Niek Beenker
Collin Nijboer

16 oktober 2021 14:30

B Volders

Sportpark Bovensmilde
Floralaan 2
9421NN
BOVENSMILDE
tel. 0592-420095

Opstelling Hoogeveen 1

BOVENSMILDE – Hoogeveen zaterdag heeft het in Bovensmilde altijd lastig tegen BSVV en dat was zaterdag niet anders. De geschiedenis herhaalde zich dan ook. De blauwwitten liepen zich stuk op de hechte defensie van de thuisploeg en kwamen uiteindelijk niet verder dan 1-1.

Trainer Niels van ’t Hoog moest het tegen BSVV doen zonder de geblesseerde Ismail Uçan. Een enorm aderlating natuurlijk, aangezien de spits in de eerste drie wedstrijden al zes keer wist te scoren. Jan ten Cate startte hierdoor voor het eerst in de basis. Dat gold ook voor Jesse de Haas die de afwezig Saroney Vreeling verving.
Vanaf het begin was duidelijk wat de intenties van BSVV waren. De ploeg van trainer Ben Batterink trok zich massaal terug en gokte op een snelle uitval. Voor Hoogeveen was het dan ook zaak om snel te scoren, maar dat gebeurde ondanks een goede mogelijkheid van Sander van Veen en een inzet op de paal van Ruben de Haas niet. Daar kwam bij dat Jesse de Haas na een kwartier het veld al met een spierblessure moest verlaten.

Eén tempo

Het spelpeil zakte vervolgens steeds verder weg. De ploeg van trainer Niels van ’t Hoog speelde teveel in één tempo en miste de nodige creativiteit om het de thuisploeg echt lastig te maken.
In de tweede helft kreeg BSVV uiteindelijk al snel waar het 45 minuten op geloerd had. Uit een klutssituatie rolde de bal pardoes via Collin Nijboer achter de verslagen Raymon Slot.
Het werd hierdoor voor Hoogeveen alleen maar lastiger. Toch kwam het halverwege de tweede helft weer langszij. De hard werkende Twan Reinders zette goed door en bediende de scorende Sander van Veen. Men ging vervolgens op jacht naar de winnende treffer, maar toch grote kansen kwam men niet. De wedstrijd eindigde zo in een teleurstellend gelijkspel.
Volgende week zal Hoogeveen in de thuiswedstrijd tegen Nieuwleusen alles uit de kast moeten halen om niet al vroeg in het seizoen af te haken. De tegenstander van komende week won tot nu toe alle wedstrijden.

Deze keer geen samenvatting en reacties Hoogeveen TV.